И звинявам се на учениците и учителите, както и на родителите за техническите проблеми, но без такава крачка напред, без използване на оценяването в електронна среда, ние няма как да вървим напред.“
Това заяви министърът на науката и образованието проф. Галин Цоков след провала на втория тест за деветокласниците.
ВТОРИ ОПИТ СЛЕД ГАФА: МОН пуска нова дата за проваления онлайн изпит
„Това беше важно, защото МОН трябва да има определен материал от данни, които да се анализират, за да се види какво е умението на децата, а втората важна цел е за това, че през пролетта на следващата година предстои следващото изследване „Пиза“. Това, което заложихме като цели в оценката на уменията на учениците, е свързано с промяната на самите задачи. Те бяха с практическа насоченост, голяма част от тях са по модели на задачи „Пиза“, така че да бъдат хем интересни, хем да не се притесняват“, посочи още министър Цоков.
По-рано днес министърът на образованието откри форум на тема „Секторен подход в професионалното образование и обучение: същност на реформите за развитие на уменията“ в Габрово. Той коментира още, че категорията труд на учителите не се определя от Министерството на образованието и науката.
УДАРИХА ГРЕДА: Провал на втория онлайн изпит за деветокласниците по природни науки!
„Дали учителите да бъдат втора категория на труд, не е проблем, който може да се реши от Министерството на образованието и науката, с този проблем се занимава Министерството на труда и социалната политика. Така, че синдикалните искания, които се отправят, трябва да се насочат към съответните държавни институции, които могат да решат този проблем“, заяви проф. Галин Цоков.
Проф. Цоков допълни, че като работодател на учителите и като човек, който квалифицира учителите смята, че нямат значение годините на учителите, а има значение вдъхновението, дейността им, опитът, уменията и знанието. Според него учителите могат да работят дотогава, докогато се чувстват полезни за децата и учениците.