Г олямото завръщане към София се очаква да породи интензивно движение и сериозни задръствания по всички трасета към столицата, предупредиха от Пътна полиция.

Дори и без катастрофи, които иначе са задължителни в дните със сериозен трафик, тапи и опашки неминуемо ще има заради слабата пропускателна способност на пътните участъци.

Струма

Днес традиционната колона от завръщащи се нашенци от Гърция се очаква да се образува преди Кресна, където магистрала „Струма“ свършва и се превръща в двулентово шосе през Кресненското дефиле. Дори и без конкретна причина за забавянето тапата е задължителна и не се влияе от честото присъствие на полицейски патрул. Втората критична точка е пътен възел Симитли. Там от пътната агенция ще организират т.нар. реверсивно движение с акцент върху трафика към столицата.

Хемус

До 10 километра тапа се очаква днес следобед по направленията от Северна България към автомагистрала „Хемус“. Традиционно най-тежко ще бъде положението преди селата Български извор и Сопот по пътя Варна-София, където по Великден преминаването отнемаше близо час и половина. Допълнително препятствие ще е и кръговото в местността Боаза. За идващите от Плевен и Русе кумулативни колони се очакват преди всички населени места след Плевен – Радомирци, Луковит, Петревене, Румянцево и Златна Панега. За облекчаване на трафика днес от пътната агенция правят реорганизация на движението по „Хемус“. В тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ ще има две ленти за пътуващите в посока София леки автомобили и тежкотоварни камиони над 12 т. Трафикът в посока Варна на камиони ще бъде временно ограничен, а камионите ще изчакват на място на пътен възел Яна. Леките коли пък ще заобикалят двата тунела по старото шосе за Варна.

На магистрала „Тракия“ няма основания за образуване на колони освен при катастрофи. След Великден там пътуването бе удължено с час и половина заради стесняване на платното заради ПТП.

Призив

От агенцията призоваха шофьорите да карат внимателно и със съобразена скорост, да не предприемат рискови изпреварвания, да спазват дистанция и да не използват аварийните ленти по автомагистралите за по-бързо придвижване при задръствания, тъй като така пречат на линейки и пожарни коли в случай на катастрофа.