М инистър-председателят Димитър Главчев свиква спешна среща в Министерския съвет във връзка с проблема с паркингите по границите. Премиерът очаква да му бъде докладвана пълната информация по темата от министерствата на регионалното развитие и благоустройството, на транспорта и съобщенията, на вътрешните работи, на финансите, както и от ДАНС и НАП. Главчев ще разпореди на ведомствата допълнителна задълбочена проверка с оглед на последващи действия.
Заради задръстванията по граничните пунктове има риск транспортните фирми от Гърция и Турция да заобиколят България. Това стана ясно след среща на асоциациите за автомобилен транспорт в черноморския регион, където са обсъждали алтернативен транспортен коридор извън нашата страна.
Затова български превозвачи на товари се срещнаха с екипа на транспортното министерство. Разговори, които завършиха без резултат.
Спрямо страната ни са отправени сериозни упреци за хаос на граничните ни пунктове и дълги опашки от тирове на Международната среща на автомобилните превозвачи в Ташкент. От Българската браншова камара многократно са отправяли предупреждения и предложения за по-бързо преминаване на потока от товари, но до момента без резултат. Затова сега южните ни съседи търсят алтернативен транспортен коридор за да заобиколят България и е въпрос на преговори откъде ще минава той.
По данни на "Гранична полиция" около 3500 тежкотоварни автомобила преминават през пункта "Кулата-Промахон" за едно денонощие. В пиковите часове средно преминаването отнема около час, което според властите е нормално.
В официална позиция на Съюза на асоциациите за автомобилен транспорт в черноморския регион се посочва ,че от август тази година българските власти са върнали дезинфекцията на превозните средства на пунктовете Капитан Андреево и Лесово, което допълнително увеличава времето за преминаване на границата.
На днешната среща служебният транспортен министър Красимира Стоянова се е ангажирала пред превозвачите, че ще работи по проблема. Информирала ги е, че ѝ предстоят разговори с други ведомства по темата, за да се избегне заобикаляне на България от международните превозвачи.