0

80% от жп инцидентите се дължат на субективен фактор и слаб контрол, сочи докладът на работната група, която бе назначена от транспортния министър Гроздан Караджов след челния удар между две товарни композиции в средата на януари. При тежкия инцидент загинаха двама души, писа БНР.

УЖАС НА РЕЛСИТЕ: Локомотив се натресе във влак!

Докладът беше обсъден на среща с  министъра и представители на БДЖ, Националната компания Железопътна инфраструктура и Борда за разследване на произшествията в железопътния транспорт.

Гроздан Караджов е одобрил спешни мерки за повишаване на безопасността на железопътните превози.

ВЛАКОВИЯТ ИНЦИДЕНТ В КАРНОБАТ: Замръзнали спирачки довели до сблъсъка!

На жп гарите, както и във всеки локомотив и мотриса ще има камери. Ще се добави допълнителна функционалност при GPS системата за контрол на скоростта на влаковете, която ще уведомява превозвачите и диспечерите за превишаване на скоростта.

НОВ УЖАС НА РЕЛСИТЕ: Локомотив се запали на прелез!

От мобилните оператори ще се изиска да увеличат обхвата на предавателите на местата, на които той е слаб. Това са част от краткосрочните мерки, които ще бъдат приложени в срок до шест месеца, за да се повиши безопасността на железопътния транспорт.

НОВ УЖАС НА РЕЛСИТЕ: Влак помете кола с двама пътника!

Също така ще бъде създадена и база данни за текущото ниво на безопасност. Целта е да се ограничат нарушенията, защото данните показват, че 80% от железопътните инциденти се дължат на субективен фактор и слаб контрол.

СЛЕД КАТО ВЛАК ПОМЛЯ КОЛА КРАЙ КРЕСНА: Единият машинист друсан с амфетамини!

До месец предстои опростяване на организационната структура и въвеждане на забрана за движение в участъците, в които няма работеща осигурителна техника.
Строго ще се спазват почивките на персонала по безопасност и ще има пълна забрана за полагане на труд по втори договор от служители, които отговарят за безопасността.

Всички проекти за модернизация и рехабилитация вече трябва да съдържат и доклад за безопасност.