0

У мни табели ще регулират движението и ще информират водачите за катастрофи или опасности по трасето на новата магистрала „Европа“

Това става ясно от обществена поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“ за проектирането на стационарни контролни пунктове по новостроящия се последен участък от аутобана от Сливница до София. На тези пунктове трябва да се изградят портални рамки за т.нар. интелигентни транспортни системи.

Съоръжения

Рамките ще са общо четири по продължението на 16-километровата отсечка, която минава по изцяло ново трасе от разклона на главния път София-Калотина за Петърч и Храбърско, южно от Костинброд, северно от Волуяк до пътния възел на столичния околовръстен път и Северната скоростна тангента.

Основно изискване за рамките е да бъдат електроснабдени с цел на тях да могат да се окачват т. нар. знаци с променливи съобщения. Това са дисплеи, отдалечено контролирани от пътната администрация, върху които могат да се изписват предупреждения за опасности, информация за катастрофи и временна организация на движението, както и за рискове като мъгла, поледица, масло на пътя и др.

Върху тях може да се изписват и временни намаления на ограниченията на скоростта. На рамките ще се окачва и оборудването за контрол на електронните винетки и тол системата за камионите, както и стационарни камери за скорост на КАТ.

Срокове

Съгласно договора за изпълнение на магистралата тя трябва да е изцяло готова до края на 2024 г. В експлоатация са вече останалите два участъка – от Сливница до Драгоман и от Драгоман до ГКПП Калотина. Магистрала се строи с пари изцяло от еврофондовете. След завършването на трасето разстоянието от София до сръбската граница ще се взема за под половин час.

От магистралата недостроен остава само участъкът от Сливница до София.