0

О т днес картата за една линия от столичния градски транспорт отново е в продажба, съобщава председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев, цитиран от пресцентъра на градския парламент.

"Това е възможно, след като през февруари колегите в общинския съвет подкрепиха предложението ми да се върне един от най-предпочитаните от гражданите пътни документи. Няма промяна в цените - поименната месечна карта за наземен транспорт е отново 23 лева, а неперсонализираната 28 лева", информира Георгиев. 

От днес месечните ученически, студентски и докторантски карти за наземен транспорт ще са на цена 6.90 лева до края на годината. След постановление на Министерски съвет, децата до 10 годишна възраст могат да пътуват безплатно в градския транспорт. Затова всички закупили абонаментни карти за деца до 10-годишна възраст могат да получат парите си обратно на касите на Центъра за градска мобилност, посочва председателят на СОС. 

Той напомня, че с решение на СОС от септември 2022 г., се предлага годишна карта за цялата градска мрежа за всички млади хора до 26 години на стойност 250 лева. От началото на годината над 7 милиона са продадените електронни билети за пътуване в градския транспорт. Най-предпочитан е билетът 30+. До 10% от хората, които използват този билет, се прекачват на друго превозно средство в рамките на 30 минути. Безспорно това е дигитална революция.", посочва още Георгиев. 

БТА припомня, че през февруари тази година СОС взе решение да отпадне глобата при липса на валидация в столичния градски транспорт, след като въвеждането ѝ предизвика остра реакция в обществото. Валидирането обаче остава, тъй като то много по-лесно доказва, че пътникът е пътувал в превозното средство. "Валидация на превозни документи се прави в цял свят, това не е чипиране и 5G, а нормална технология", посочи председателят на СОС Георгиев при вземането на решението за отпадане на глобата. Тогава той каза, че "когато има техническа обезпеченост и се провери може ли във всяко едно превозно средство да бъдат монтирани нови валидатори, когато се прецени свършена ли е работата по разяснителната кампания, задължение на Центъра за градска мобилност, би могло да се мисли за прилагането на санкции".