П росветното министерство подготвя метод за оценяване и на най-малките. Целта е да се видят постиженията на децата на входа на училището, а на базата на резултатите ще се определя и финансирането на учебните заведения.
Според учителите обаче оценяването още на входа на училището няма да натежи на никого. Напротив – ще помогне. „Една такава диагностика помага за продължаващото обучение, подсказва на родителите, когато трябва да бъдат насочени към специалисти, респективно помага и на нас да разпределим учениците равномерно в паралелки, така че да няма струпване на ученици, които нямат необходимите умения”, обясни Таня Панчева, директор на 55 СУ „Петко Каравелов”.
От МОН отучниха, че това не са изпити като матурите.
"Целта на предвижданата промяна е прилагането на единен инструмент за проследяване на постиженията на децата при първото им постъпване в детската градина и преди постъпването в първи клас. Това ще даде възможност да съпоставимост на резултатите между различните институции", казват от Министерството на образованието.
Предвижда се оценяването на най-малките да започне след три години.