0

К арлос Контрера подаде оставка като председател на комисията по транспорт и пътна безопасност към СОС.

„Оставката е следствие от системното заиграване на ГЕРБ с ДБ и „Спаси София“. Очевидно имаме преформатиране и ГЕРБ, особено в областта на транспорта, решиха да работят с ДБ и Борис Бонев“, коментира Контрера пред „Телеграф“. Той уточни, че причините и поводите, довели до това решение и действие, са доста. „Това не е емоционален акт, а стъпка, плод на обсъждане във ВМРО-София. Постът е вакантен от днес и новата сглобка ГЕРБ, Демократична България и “Спаси София” могат да си излъчат титуляр. Както се казва, да скрепят брака подобаващо”, уточни Контрера.

Сблъсък

По-късно във Фейсбук подалият оставка обясни, че от близо година отношенията на ВМРО с ГЕРБ в СОС са силно обтегнати. “Три години, включително в най-тежките времена на пандемията, кризата с енергоносителите, войната, работихме заедно, и то не лошо по мое мнение. Факт е, че градът, както и общественият транспорт в частност преминаха през кризите. Успяхме и да свършим някои от идеите, около които в 2019 г. се споразумяхме да работим заедно и заради които ВМРО подкрепи Фандъкова на балотажа, а не Мая Манолова. От 2022 г. положението обаче мина в режим на чести сблъсъци”, написа Карлос Контрера.

Той посочва и примери: „Против волята на ВМРО от ГЕРБ прокараха Наредбата за нискоемисионните зони с ДБ; заедно с ДБ и “Спаси София” забъркаха скандала с картата за една линия, подвеждайки ни, че е консенсусно решение; продължават да бламират наредбата на ВМРО за промени в превозните документи - тя отлежава за становище в ЦГМ с месеци, предполагаме по указание на някого от ГЕРБ в общината. ГЕРБ ни бламираха за наредбата за образованата раждаемост. Продължава и прикриването на злоупотребите в гробищните паркове”.

Чаша

Конкретният повод, довел до решението да се оттегли, което било подкрепено и от ВМРО, било, че на заседание на комисията по транспорт от ГЕРБ верифицирали с подписа на ресорния си общински съветник по транспорта Зафир Зарков “дивотиите на ДБ и Борис Бонев”, уточнява Контрера. Той предупреждава, че има заложени „страшни бомби“ в транспорта за следващите месеци. Определя като „ненавременно и урбулешко“ решението за поголовна смяна на номерация и индекси на линии в наземния транспорт. Противопоставя се и на нощните линии.