К риза за таксита има в пиковите часове в София, съобщи за „Телеграф“ почетният председател на съюз „Такси“ Кирил Ризов. По думите му причина за това е трафикът, а не недостигът на жълти коли. Таксиметрови шофьори от голяма компания се оплакаха пред „Телеграф“, че от края на пандемията насам не смогват да обслужват всички заявени адреси.
Чакане
В същото време чакането на такси е дълго и не се дава гаранция, че след заявка изобщо ще дойде, разказаха потребители от София пред "Телеграф". “Когато резервираш такси онлайн от вечерта за следващата сутрин, платформата дава потвърждение, че заявката е получена, но не дава гаранция, че ще има налична кола. Така неведнъж ми се случва да поръчам онлайн такси, а жълто возило изобщо да не дойде“, разказа Бояна Петрова от София. Таксиметрови шофьори са категорични, че пандемията им се е отразила изключително негативно и последствията от това оказват влияние и в момента. Има масови банкрути в бранша, шофьорите от големите компании се отказват да работят, изтъкнаха още водачи на таксиметрови автомобили.
Брой
Проблемът се оказва, че не е в броя на такситата в столицата, а в задръстванията в най-натоварените часове от деня – сутрин и привечер. Почетният председател на съюз „Такси“ Кирил Ризов обясни пред „Телеграф“, че в София от 2000 година насам има около 5-6 хиляди коли. И в момента са толкова. Той уточни, че част от тях се отказват да работят след определени години или излизат от строя след ПТП-та. Въпреки това той беше категоричен, че броят си е отново между 5 и 6 хиляди в столицата. „Не може да се говори за недостиг, но предвид на пиковите часове сутрин и надвечер, тогава може да се каже, че поради трафика в София има съответен дефицит“, подчерта експертът. И изтъкна, че проблемът е само в пиковите часове. През останалото време в момента в София няма недостиг, каза още Ризов.