В ремето на политическия дебат за еврото беше през 1997 година. Ние в политически дебат няма да влизаме. Като правителство нямаме нужда от дебат, който да вкарва страхове в хората. Ако има нещо, което разколебава в момента обществото, това са междуинституционалните схватки. Те не могат да доведат до нищо друго освен да създават усещането, че отново може да се влезе в изборна спирала. Не вярвам, че целта на работодатели, синдикати и изпълнителна власт е такава. Това заяви премиерът Росен Желязков по време на дискусията „Финансовата грамотност като фактор за инвестиции, доходи и еврозона“, предаде БГНЕС. 

България има едно огромно предимство – това е фиксираният курс и възпитанието на обществото, благодарение на Валутния борд, подчерта Желязков. 

Когато говорим за тематиката въвеждане на еврото съм сигурен, че всички отговорни политици, всички отговорни институции са много наясно с това къде стои България в момента, какъв е нейният потенциал, какви са стъпките, които България е предприела и свършила до момента и какво предстои да се направи. Ако беше различно, нямаше да имаме Закон за въвеждане на еврото в Република България, защото един закон регулира обществени отношения, един закон създава обществени отношения, които подлежат на такава нормативна регулация. За нас би било необяснимо, когато миналата година Народното събрание през закона за въвеждане на еврото и той беше обнародван с указ 200 на президента, как някой би казал, че не знае какво пише в член 3 от този закон. Там пише коя е ефективната дата за въвеждане на еврото, добави Желязков. Още 2015 година или преди 10 години беше създаден координационният механизъм за въвеждане на еврото. През 2023 година беше актуализиран Националният план за въвеждане на еврото и комуникационната стратегия, това са документи, които се познават, в които има ясно и точно разписани мерки, дейности, които са обвързани със срокове, обвързани с ресурси, по които са проведени необходимите обществени поръчки, заяви премиерът. 

Той каза, че те разчитат като правителство на междуинституционалното партньорство. Ние няма да влизаме в политически дебат, както казах времето му беше през 1997 година този дебат, няма да влизаме в този дебат тогава, когато нацията трябва да бъде уверена, че въвеждането на еврото е само от полза за по-добрата конкурентоспособност на нашата икономика, ние да вкараме дебат, който всъщност манипулира хората и ражда в тях страхове, всява в тях страхове и управлява тези страхове. Ние нямаме нужда като правителство от този мизансцен и от това либрето, ние много добре знаем какво трябва да се направи както като комуникационна стратегия, така и като информираност и ако има нещо, което разколебава в момента и кара обществото да се дели на еврофоби или евроскептици, това са междуинституционалните хватки, разясни Желязков. Те не могат да доведат до нищо различно, освен това да задълбочават разбирането, че в България политическият диалог не е на съответното ниво или създават усещането, че отново може да се влезе в изборна спирала. Не вярвам, че целта на работодатели и синдикати и изпълнителна власт е такава. Ние сме наясно, че са възможни спекулации с определени ценообразувания. Държавата ще бъде нетолерантна към подобни явления, заяви още премиерът. 

Предстои партньорството с КЗК в нейния нов състав, каза още премиерът относно предполагаемите увеличаващи цени.