0

П ревантивният център по зависимости към Столична община (ПИЦ по ПН - София) стартира информационна кампания за ефектите от психоактивни вещества и рисковете при шофиране под въздействието на употребата им. За целта се използват специални очила, които симулират ефектите от алкохол и марихуана върху сетивата.

Партньори на инициативата са Български червен кръст (БЧК) и Съюзът на пивоварите. Информационната кампания беше открита на 2 февруари с демонстрация в Центъра за обучение по първа помощ на БЧК, на която присъстваха д-р Цветелина Петкова – директор на ПИЦ по ПН – София, Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите и експерти от БЧК.

Идеята на кампанията е, чрез очилата за симулация бъдещите млади шофьори сами да се убедят как употребата на алкохол или марихуана променят нормалните преценки, координация и реакции на водачите на МПС.

Младежите трябва да преодоляват и различни препятствия, използвайки нестандартните очила и да споделят преживяното. След интерактивната демонстрация, психолозите на Столичния превантивен център запознават присъстващите с ефектите и негативите от употребата на психоактивни вещества и отговарят на въпроси по темата. Кампанията се провежда през целия месец февруари в Центъра за обучение по първа помощ на БЧК и е подходяща за групи от ученици и младежи, навършили 18 години.