Р одопската теснолинейка остана без локомотиви, докато чисто нов такъв чака чиновници да му разпишат разрешително да се движи, научи „Телеграф“.
Ситуацията в най-туристическия жп участък у нас е плачевна в началото на летния сезон, след като заради повреди от строя в последните дни са излезли два теснопътни локомотива. Нови части за тези стари модели не се произвеждат и затова отстраняването на всяка повреда отнема неясно дълго време.
Трети локомотив е излязъл от движение за редовен технически преглед, а останалите движещи се машини не стигат, за да поемат влаковете. Ето защо по-голямата част от пътникопотока по линията от Септември през Велинград до Банско и Добринище се обслужва от автобуси.
Ресурс
Докато старите дизелови локомотиви се чупят през ден, в депото в Септември стои буквално чисто нов локомотив, който обаче няма разрешение да се движи. Локомотивът бе основно ремонтиран в завод в Русе, където бяха подменени всички негови възли и агрегати и беше инсталиран нов американски дизелов мотор, а от оригинала остана само рамата.
Тоталният ремонт бе поръчан от БДЖ, тъй като превозвачът срещна трудности в намирането на нов теснопътен локомотив на европейския пазар. Локомотивът бе доставен на БДЖ през март и премина необходимите технически изпитания.
Подпис
Остава му обаче да получи официален сертификат за безопасност, за да може да се движи по жп мрежата ни. Такъв се издава от Изпълнителна агенция „Жп администрация“ към транспортното министерство.
Според извършилите ремонта локомотивът отговаря на всички законови изисквания и международни стандарти. От БДЖ лаконично препратиха към ИАЖА. „Телеграф“ запита ИАЖА какво бави сертификацията на новия локомотив, но до редакционното приключване на броя отговори не бяха получени.
Деян Дянков