В секи трети българин, който звъни до Националния осигурителен институт, се обажда с въпроси, свързани с паричните обезщетения за временна неработоспособност и майчинсто, съобщават от института.

Всеки трети българин, който звъни до Националния осигурителен институт, се обажда с въпроси, свързани с паричните обезщетения за временна неработоспособност и майчинсто, съобщават от института.

За 6 години Контактният център е приел над 1,1 млн. обаждания. Една пета от нашенците, които са се обадили са търсили информация за пенсиите си. 31 на сто от българите звънят с въпроси за програмата „Профилактика, рехабилитация и отдих“, фонд “Гарантирани вземания на работниците и служителите”, осигуряване на самоосигуряващи се лица, трудови злополуки и професионални заболявания. Едва 5 на сто от българите пък задават въпроси относно електронните услуги на института. Поне една трета обаче от запитванията са от компетенцията на други институции, отбелязват от НОИ.