0

В МРО, се отказа от искането си за двойно увеличение на глобата за принудителното вдигане на неправилно паркирани автомобили в града – т.нар. паяк.

По предложение на общинския съветник и шеф на транспортната комисия в Столичния общински съвет Карлос Контрера от ВМРО през април същата комисия реши от 1 юни санкцията за наказателното репатриране да скочи от 60 лв., колкото е тя в момента, на 120 лв. Докладът беше подкрепен и от групата на „Демократична България“ и от Борис Бонев от „Спаси София“. По искане на Бонев на Центъра за градска мобилност дори бе възложено в срок до 3 месеца да изготви анализ на нуждата от нови наказателни паркинги в София. По-късно предложението на Контрера стигна и до сесия на софийския парламент, но впоследствие той временно го оттегли.

Вчера същото трябваше да бъде гласувано от финансовата комисия в СОС, но по време на заседанието общинският съветник от ВМРО оповести, че окончателно оттегля доклада си. „Не считам, че с този доклад трябва да помагам на групата на ГЕРБ-СДС и на администрацията на Столична община. Въпреки че според мен мярката е правилна, няма как да се поддържа политиката, водена от страх да не стане нещо. В този смисъл се отказвам от ролята си на единствена изкупителна жертва за въвеждането на тази правилна, но непопулярна мярка. Групата на ГЕРБ-СДС има пълното право да я предложи сама“, мотивира се той.

През зимата на т.г. стана ясно, че според изчисления на Центъра за градска мобилност Столична община не покрива разходите си по репатрирането на МПС и по поставянето на скоби на нередовно паркирани автомобили в синя и зелена зона. Изпълнителният директор на ЦГМ Димитър Дилчев сметна, че себестойността на принудителното преместване на спряла в нарушение кола е 105 лв. без ДДС или 126,5 лв. с данъка. В стойността влизат 11,06 лв. разходи за материали – гориво и смазочни материали, гуми и др., 48,70 лв. разходи за заплати, 19,52 лв. – за осигуровки и надбавки, 12,56 лв. - за външни услуги и т.н.  

Значителна разлика бе отчетена и между това, което шофьорите плащат за поставена скоба на автомобилите си и разходите, които общината обявява за същата. Въпреки това обаче управляващите не предложиха глобата за слагане и махане на скоба да поскъпне. По данни на ЦГМ себестойността на същата дейност е 36,10 лв. без ДДС или 43,32 лв. с ДДС. От тях 19,36 лв. са разходите за заплати на служителите на ЦГМ, 12,10 лв. - за осигуровки и надбавки, 1,85 лв. - за материали, а 1,09 лв. отиват за външни услуги. В същото време таксата, която в момента провинилият се шофьор плаща за освобождаването на автомобила си, е 30 лв.

След оповестяване на сметките на ЦГМ Карлос Контрера внесе доклад за двойно поскъпване на паяка в София. Като мотив той посочи, че размерът на таксата не е променян от 2012 г. В същото време през този период средната работна заплата в ЦГМ се била повишила и от 881 лева стигнала до 1 341лв. „Отделно от горното инфлацията в страната спрямо базовия период, към който е изчислена цената от 60 лв., е 17,5 на сто“, пишеше още в доклада.