Р еклама на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за младежката им карта предизвика остра обществена реакция и беше определена като "сексистка" и "унизителна" заради това, че красива служителка рекламира картата, а посланието гласи: „25 лв. и е твоя“. От Българската платформа към Европейското женско лоби изпратиха отворено писмо до изпълнителния директор на ЦГМ Румяна Милова, кмета на София Васил Терзиев и министъра на труда и социалната политика Борислав Гуцанов с настояване за реакция и публично извинение. В него написаха, че такива послания поддържат култура, в която сексизмът се възприема като допустим хумор. Според организацията подобни неуместни шеги са първична форма на дискриминация. Те са среда, която благоприятства насилието над жените. Особено тревожно според платформата е, че подобно съдържание се разпространява от обществена институция.

Последва мигновена реакция от страна на дружеството - рекламата е свалена, казаха от ЦГМ за „Телеграф“ и уточниха, че за рекламния продукт не са били разходвани средства. Оттам коментираха, че в нея е било вложено хумор и е бил търсен по-интересен начин, за да се загледат хората в нея, и подчертаха, че въобще не са имали намерение да обиждат някой. „Извинихме се, ако някой се е почувствал засегнат“, заявиха от дружеството.

Компенсация

Картите за пътуване на над 400 000 клиенти за столичния градски транспорт вече са безплатно и автоматично удължени. Така притежателите на карти са обезщетени за времето на незаконния протест на шофьорите от наземния градски транспорт за дните от 14 до 19 май 2025 г. Допълнителният период е на разположение за активация от клиентите в рамките на следващата година и половина и се активира, след като изтече валидността на текущо заредения превозен документ посредством еднократна валидация в превозно средство от обществения транспорт. Пътниците, които не са имали възможност да ползват своята 24-часова или 72-часова карта, валидна в периода 14-19 май 2025 г., могат да поискат своята добавка в касите на ЦГМ.