П роблемът с разлепените обяви по стълбове, електрически табла, подлези, спирки на градския транспорт и къде ли още не е актуален за цялата страна. Сред най-активните са предлагащите ремонт на покриви, бързи кредити, хамалски услуги. Между тях се откриват и обяви за работа, продажба на гаражи или отдаването им под наем, реклама на компании за недвижими имоти, мобилно приложение за такси. Дори има такива, които си търсят половинка. Освен хартиените обяви, залепени с лепило или тиксо, на мода са и всевъзможни лепенки и стикери. Сериозен проблем за градовете ни се оказват и графитите, които най-често биват сътворявани в малките часове на деня. Борбата с нарушителите се оказва сложна за контролните институции, защото едно от изискванията е да хванат нарушителя в крачка, а именно когато залепва обявата. Освен това самите санкции са ниски, защото до тях се пристъпва, след като се даде предписание да се премахнат от този, който ги е поставил. Зад много от обявите се крият и хора, които мамят доверилите им се. Част от тях работят и в сферата на сивата икономика.
Парадокс
Заради съдебно решение от две години в София не се издават наказателни постановления за някои нарушения съгласно Наредбата за чистотата. За да се реши проблемът с графитите, Столичният общински съвет има проект да премести текста от Наредбата за чистотата в Наредбата за обществения ред. Началникът на отдел реклама в Столичния инспекторат Иво Пенев разказа пред „Телеграф“, че когато позвъни на обявения номер, го питат от кой град се обажда, което значи, че въпросните обяви са разлепени по едно и също време в много различни градове. Казва също, че често нарушителите се оправдават, че конкурент им прави мръсно. Пенев добави, че не може да накара никого да отиде насила при него за санкция. Също така го питат от кой град се обажда, което значи, че въпросните обяви са разлепени по едно и също време в много различни градове.
Табели
Старите и неактуални табели също са в полезрението на местните общини. Само през миналата година Столичният инспекторат организира премахването на стотици такива от града, а основанието за това е, че те не са актуални, някои от тях са изгнили и увиснали, което представлява сериозна заплаха за здравето на минувачите, голяма част от тях пък не отговарят на изискванията на наредбата. Също така е необходимо рекламодателят да заплаща такса на общината.