С лед няколко отлагания, разкостването на Бетонния мост в Пловдив стартира. Вместо в 17 часа, както предварително беше обявено, строителите подкараха багерите час по-рано.
Събарянето не предизвиква нито прекомерен шум, нито прах. За първото причината е, че целият ареал около Централна гара е строителна площадка, а строителите работят на високо и звукът се размива. Липсата на прахоляк пък се дължи на водоноските, които непрекъснато пръскат обекта.
Даже се молим за дъжд, смее се инж. Николай Иванов от „Трейс Груп холд".
Заради особената стоманена конструкция на Бетонния мост, долу падат само малки елементи. Те се товарят веднага и се изнасят. Този процес ще продължи и през нощта, защото е безшумен, обясняват строителите. Докато багерите със щипките и хидравличните чукове работят, едновременно се изливат и новите пилот, писа "Марица".
Машините захапаха моста
Строителите ще работят на трисменен режим, като идеята е да приключат за три денонощия. Разрешено им е, защото в непосредствена близост няма жилищни сгради.
Някои от жителите на града обаче гледат с усмивка на усърдната засега дейност по бутането.
"Ще го бутат поне 6 месеца [😅] после ще дойде зимата и така", написа Марина Оджакова във фейсстраницата "Забелязано в Пловдив".
Пак там, но малко по-оптимистично е споделеното мнение на Стефка Митева: "Дано направят нещо хубаво [🤔] Никой не показа как ще изглежда новият".
Учудващо е, че събарянето на моста не предизвика никакъв интерес нито на чакащите на гарата, нито на случайни зяпачи. На терен бяха само двайсетина работници.
Припомняме, че Бетонния мост беше тържествено открит на 24 май 1881 година и 43 години свързаше Кючук Париж с центъра на града.