О коловръстното шосе на Пловдив от АМ "Тракия" до кръговото на Асеновградско шосе ще има общо 8 кръгови кръстовища с естакади към тях. Още една естакада е предвидена на Скобелева майка – от Ягофоско шосе към АМ Такия. Проектите вече са готови и в момента върви съгласуването им, съобщи след срещата в Община Пловдив председателят на АПИ инж. Йордан Вълчев, цитиран от "Марица". Обсъждането наключовия проект беше поредното за да се изчистят един по един проблемите покрай пътя.

Околовръстен път Пловдив

Проектът е изключително важен и от стратегическо значение и се надяваме след няколко години, когато съгласувателните процедури се извърват, да може да започне и същинското строитество. Според инж. Вълчев за 5 години след като започне строителството, Пловдив ще има ново трасе, което ще отпуши трафика.

Предвижда се две платна, с по две ленти в посока, плюс локални платна и достъп за бизнеса до всички имоти от двете страни на околовръстното.  Цялата дължина на отсечката от АМ Тракия до Скобелава майка е 25 км. Кметът Костадин Димитров припомни, че септември предстои да бъде издадено строително разрешение за Югоизточен обход – от пътната връзка Скобелева майка до кръговото на Асеновградско шосе, за което има готов проект и избран изпълнител. 

Благодарение на постоянни контакт между институциите, от 50-60 проблема бяха решени повечето, обясни кмета и подчерта, че съгласувателните процедури са сложни и тежки. 

Кръгови къстовища с надлези ще има до пътните връзки за Царацово, индустриалната зона, Пазарджишко шосе, Пещерско шосе, Златитрап, Коматево, Марково, и Кукленско шосе. В зоната около квартал Коматево трасето ще трябва да се измести, защото там е построена сграда, която няма да се събаря. Освен това, ако не бъде изместено, ще трябва да изгражда шумозаглушителни стени. 

За околовръсното шосе между Асееновградско шосе и АМ Тракия няма все още парцеларен план, който да определи кои имоти влизат. Над 100 имота там тепърва ще трябва да се отчуждават за да може да се затвори изцяло външният ринг на Пловдив.