19 млн. пъти софиянци са пътували с новите електронни билети, 19 млн. билета не са били принтирани и така са спестени над 4 тона хартия. Това каза председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев, който представи данни от постигнатите резултати след пускането на тикет системата. „С помощта на гражданите успяваме да подобряваме разписанията. Наред с това стана и по-изгодно пътуването с градския транспорт. Над 1 млн. са ползвали еднодневна карта, с която са спестили над 3 млн. лева“, посочи той.
Стари и нови пътници
От думите на Георгиев стана ясно, че градският транспорт е на 5% от пълното възстановяване на броя на използващите го от преди ковид пандемията, уточни той в отговор на въпрос на „Телеграф“. По думите му новите методи за купуване на превозни документи - с банкова карта, телефон, смартчасовник, мобилно приложение или през сайта на ЦГМ, са улеснили пътниците, които вече няма нужда да търсят будка, за да се снабдят с хартиен билет. „Ние привличаме нови пътници. 1.2 млн. жители и гости на града са уникалните потребители с банкови карти, 800 хил. са пътуванията всеки месец само в метрото“, отчете той.
Валидация
Председателят на Съвета на директорите на ЦГМ Иван Антов каза, че към настоящия момент гражданите продължават да избягват валидацията. „Най-дисциплинирани са студентите и пенсионерите“, посочи той. Антов обясни, че заради липсата на данни от валидирането не могат да разберат с какво пътуват хората в превозните средства - дали са студенти, пенсионери, хора, които ползват краткосрочни билети или карти. „На тази база ние работим с транспортните модели и разглеждаме техните транспортни навици“, добави още той.