0

Г радският транспорт да вози и до населени места в съседна област. Това би значело столични рейсове да стигат до Костинброд, Елин Пелин и населени места в Искърското дефиле. Това предлагат от Националното сдружение на общините, като очакванията са скоро текстовете да бъдат качени за обществено обсъждане в рамките на проектопромени в Закона за автомобилните превози (ЗАП).

От сдружението конкретно предлагат областните управители на две съседни области вече да могат да дават разрешение за разширяване на общинската транспортна схема на дадена община, когато към нея доказано има много ежедневни работнически и ученически пътувания.

Идеята е разширението да бъде до 7 км от административните граници на съответната община.

Линии

Ако промяната влезе в сила, това би позволило на Столична община в лицето на Центъра за градска мобилност да пуска автобусни линии към Елин Пелин, Костинброд.

В момента единствените две линии на Столичния градски транспорт, возещи до населени места в съседна област, са 54 и 31, съответно до Божурище и с. Голяновци, община Костинброд, и двете в Софийска област.

Към момента двете не отговарят на изискванията на закона за общински транспортни схеми, но са оставени като „заварено положение“ при влизането в сила на настоящия ЗАП. Промяната ще засегне и много други общини, които се намират близо до административната граница на областта, в която се намират.

Данъци

„В момента с данъците на софиянци се субсидират тези две линии, като така се осигурява транспорт на жители на друга област. Идеята на предложението е тези линии да станат законни и да стане възможно разкриването и на други такива. Съседните общини в преки преговори ще могат да се договарят за разходите за финансирането на тези линии, защото сега 100% от разходите са за Столична община“, обясни за „Телеграф“ транспортният експерт Петър Мънъри.

Според него промяната би допринесла много за развитието на общините около София, които са в друга административна област.

„Със сигурност за начало София може да поеме транспортните схеми на общините Божурище и Костинброд. Билетите на хората от другите населени места може да важат и за метрото, и другия наземен транспорт“, допълни Мънъри.