0

„Нека видим с великата нова технология как се държат жълтите павета. Засега изглеждат по-скоро добре. Предишния път се разместиха на седмия ден, сега мина около месец и половина.“. Това каза пред „Телеграф“ общинският съветник и кандидат за председател на градския парламент Борис Бонев.

Той коментира, че се надява да издържат поне една година. „Там има да се поработи много повече с НИНКН, защото малко е странно те да са толкова консервативни на решения, свързани с паважите като цяло, а да са толкова дашни, когато става въпрос за унищожаване на сгради - паметници на културата“, коментира Бонев. Той предпочита да са толкова стриктни по отношение на опазването на сгради като царските конюшни, театър „Ренесанс“, къщата с ягодите, храм паметника „Св. Ал. Невски“. По думите му на основни изходни и входни трасета като бул. „Гоце Делчев“ и „Цар Борис III” не трябва да има павета. „Те са страхотна настилка за по-малките улици, с по-малък трафик, но не и за големите булеварди, където създават много шум, прахоляк“, смята съветникът. Той е убеден, че водачите, които възприемат всеки асфалтиран път като скоростна отсечка, се „лекуват“ с липса на зелена вълна, камери и други инфраструктурни мерки.

Кръпки

Попитан дали идва краят на кръпките по улиците, Бонев коментира, че те изначално не са нещо невиждано по света, но е важно как се правят. Той има идея при проблем на пътя да се прави ремонт от фасада до фасада, но това да се случва по ясни правила и под строг контрол. „Това означава контрол на фракцията, която се използва в асфалтовата база, различните полимери, които се влагат в асфалта. Контрол на температурата при полагането“, разясни лидерът на „Спаси София“. Бонев призна, че първите пет пъти могат да изпуснат, но подчерта, че това е процес към постигането на целта в града да се правят качествени ремонти.