0

Ч етири месеца държава и община не могат да се разберат кой трябва да стегне повредения мост на Околовръстното шосе под квартал "Бояна", а затвореното трасе блокира трафика в Южна София без яснота кога ще е готово.

Същевременно Столичната община и пътната агенция започнаха да си прехвърлят топката за ремонта, включително и чрез медиите.

Скандал

До публичния скандал се стигна седмица след като живеещи в района се вдигнаха на протест заради бездействието на институциите в навечерието на започващата учебна година и увеличаващия се трафик.

От пътната агенция бурно призоваха Столичната община да се забърза с повредения надлез при детелината на бул. „България“ и околовръстния път, за да се избавят гражданите от задръстванията, особено в кв. Бояна.

От агенцията твърдят, че са изготвили план за временна организация на движението, който включва поставяне на бетонни огради и пускане на движението с ограничение на скоростта до 30 км/ч, за да се осигури безопасността. Този план обаче не се изпълнява, защото чака подпис под споразумение с общината кой ще поеме ремонта на моста. 

Сблъсък

Сърцевината на спора е чий е надлезът. Според пътната агенция неговата роля е да свързва общински път (бул. „България“) с държавен път (Околовръстното). За този тип връзки законът казва, че се поддържат от общините.

От Столичната община не оспорват това, но настояват, че отговарят само за текуща поддръжка на моста, а не за основен ремонт, какъвто е нужен в случая. „В момента извършваме аварийно укрепване на съоръжението.

Работите включват изкопни дейности, отливане на фундаменти и монтаж на подпорни системи“, заявиха за „Телеграф“ от Столичната община. Настоящите укрепителни дейности са били разрешени от главния архитект чрез обявяването на обекта за авариен. „Търсим възможности за трайно решаване на проблема и всички необходими мерки ще бъдат предприети“, добавиха още от общината. 

Нито от АПИ, нито от общината пожелаха да се ангажират със срок за пускането на движението по надлеза. Заради затварянето му връзката от южните квартали на София с източните райони, Пловдив и Бургас става с обратен завой на кръстовището на ул. „Кумата“ с бул. „България“, където се образуват километрични колони.