И зграждат 5-етажни паркинги в столичните квартали „Младост“, „Люлин“, „Красно село“, „Гео Милев“ и „Подуяне“. С новината се похвали лидерът на „Спаси София“ Борис Бонев, като посочи, че комисията по финанси в СОС е одобрила 24 негови предложения на стойност 21 млн. лв.
Кметът на столицата Васил Терзиев пък заяви, малко преди дебатите по основната план-сметка на столицата за тази година, че Общинският съвет прекроява бюджета в последния момент, в 6 без 10.
От негов пост във Фейсбук се разбра, че пет детски градини ще бъдат блокирани при новия вариант на бюджет.
Промени
„Днес в Общинския съвет трябваше да гласуваме бюджета на София. Вместо честен разговор за нуждите на града станахме свидетели на политическо лицемерие. В последния момент – буквално вечерта преди сесията – ГЕРБ, БСП, „Спаси София“ и г-н Контрера прекроиха капиталовата програма на града. Изчетоха списък от промени, които нито са обсъждани с администрацията, нито са реалистично оценени, нито дори позволяват нормално гласуване. Подобно на гласуването на бордовете на общинските дружества. Резултатът? Обекти отпадат, защото не са удобни, а други се включват без оценка дали са възможни“, обяви кметът Терзиев.
По думите му са орязани проектите за Челопешко шосе и ул. „Рожен“, въпреки че са ключови за северна София. Спрян е бил Владайският колектор, а проекти за 5 детски градини – блокирани.
Списък
Борис Бонев пък изброи по списък предложените от него проекти, получили одобрение от комисията по финанси да бъдат добавени към капиталовата програми.
Сред тях са: преасфалтиране на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ от бул. „Черни връх“ до „Гурко“, преасфалтиране на бул. „Ситняково“, изграждане на източна тангента, проектиране на трамвай по бул. „Тодор Каблешков“, изграждане на ново тролейбусно трасе в „Люлин“, буферни и етажни паркинги, ремонт на парк „Хиподрума“, както и на междублокови пространства.
До ранния следобед в четвъртък СОС успя да одобри бюджета за градския транспорт на София, предложен от ГЕРБ и БСП. Така увеличението на заплатите за над 7000 служители в столичния градски транспорт с 300 лева, считано от 1 април, вече е факт.
ОКОНЧАТЕЛНО: СОС реши как ще ни компенсира за стачката на рейсовете!
Икономическата рамка предвижда също и удължаване с 6 дни на валидността на всички превозни документи – карти и абонаменти, заради времето, в което наземният транспорт не функционираше по време на протестите.