0

С толичната община предвижда нови мерки за борба с джигитите и катастрофите заради зачестилите инциденти по пътищата. Те са насочени към подобряване на пътната маркировка и видимостта на пътя, както и към сигурността на най-малките ученици, които буквално ще светнат на пътя.

Предстои Столичният общински съвет (СОС) да одобри пакет от мерки за подобряване на пътната безопасност, съобщи днес шефът на градския парламент Георги Георгиев, който е автор на доклада заедно с председателя на транспортна комисия в СОС Зафир Зарков и зам.- кмета по транспорта Кристиан Кръстев.

През последните няколко години, се наблюдава тенденция населението на София да става все по-моторизирано. В София живеят близо 2 млн. души, уличната мрежа е с дължина 3900 км, което десет пъти дължината на АМ „Тракия“ от София до Бургас, каза Георгиев. Той съобщи, че към края на 2021 г. броят на регистрираните моторни превозни средства в София е 825 065. За 2020 г. на 1000 жители се падат 663 автомобила, което е с 29% по-високо от нивото през 2016 г., когато съотношението е било 515 автомобила към 1000 души. За сравнение в други големи европейски градове нивото на използване на автомобили е под 450 на 1000 души.

Ето какви са предвидените мерки за пътна безопасност:

1. Интелигентни радарните табла, които отчитат скоростта на движение на разстояние от 150 до 200 метра. Такова вече е поставено експериментално на бул. "Черни връх", като за 15 дни са установени 2358 нарушители, от които 102 МПС-та са преминали със скорост над 100 км/час, най-високата засечена скорост е 150 км/ч. Предвижда се първоначално закупуване на 10 такива табла, които да се поставят на различни локации, като в края на месеца Столична община да праща нарушителите на Пътна полиция.

2. Закупуване на тестове за наркотични вещества, които да бъдат предоставени на КАТ. Целта е да се осигури по-макабно тестване, но под есловие, че с тях ще бъдат тествани както гражданите зад волана, така и полицаите.

3. Осигуряване на светлоотразителни гривни за първокласниците, за да бъдат по-видими на пътя. Тази година са закупени и раздадени 14 хиляди гривни.

4. Поставяне на модулни пешеходни острови, като по този начин се намалява ширината на пътните ленти, което пък способства за намаляване на скоростта.

5. Пилотно поставяне на ограничителни полусфери ( "бъмпери" ) на пешеходни пътеки.

6. Допълнително осветяване на пешеходните пътеки.

7. Обезопасяване на спирките на градския транспорт с бордюри Trief Kerbs.

8. Поставяне на тръбно-решетъчни парапети на натоварени булеварди и кръстовища.

9. Достъпна информация или информационна кампания за пътна безопасност, включително мобилно приложение за ученици и обособена деменострационна зона в Борисовата градина през лятото.

10. Подобряване на квалификацията на младите шофьори, включително и практическо обучение на подготвен полигон чрез различни модули на обучение.