Ж ивакът в рейса удари 37°C, показа проверка на „Телеграф“ в столичния градски транспорт. Съботните температури навън стигнаха до 32 градуса, но се оказа, че в някои автобуси е дори по-горещо.
Най-комфортно в момента е при тролеите, защото всички те са снабдени с климатици. При рейсовете обаче всеки четвърти няма и е принуден да вози на отворени прозорци. Още в началото на лятото наш експеримент показа, че понякога на пътниците им прилошава, а и самите шофьори се чувстват некомфортно. В момента в рейсовете без охлаждане те оставят вратата до кабинката им отворена дори по време на движение. Това важи и за всички останали прозорци, включително и люковете.
Градуси
75% от автобусите в столичния градски транспорт имат възможност за изстудяване. В почивните дни обаче по линиите често се пускат останалите 25% от старите рейсове. Освен това частите за ремонт са скъпи, а доставките им в момента - затруднени, и така при повреда на климатика те продължават да возят пътници, но при високи температури. Наш репортер измери вчера 37 градуса в автобус от линия 76. Проверката извършихме както със стар живачен термометър, така и с няколко приложения за смартфон за измерване на вътрешни температури. Разминаване в показателите имаше, но всички термометри показваха над 35°C.
Късмет
При тези температури е трудно да се спазва препоръката на здравните власти за носене на маски в градския транспорт. На този етап обаче това е просто съвет, а не изискване. Ето защо в автобусите има само по един-двама души, които са поставили предпазна маска на лицето си. По линия 76 се движат както от по-новите, така и от по-старите превозни средства и е въпрос на късмет на какво ще попаднат столичани. Същото е и с автобусите по линии 78, 79, 204, 213 и 305. В рейсове 304 и 604 обаче много често има охлаждане, защото повечето са нови. Най-тежко обаче е положението в трамваите, където често няма и отворени прозорци, а с климатици са снабдени едва около 15%.
Ивона Владимирова