Б лизо 450 шофьори липсват в столичния градски транспорт. Това обяви пред „Телеграф“ общинският съветник Борис Бонев. Той коментира, че е против лятното разписание и разреждане на превозните средства, но към момента нямат друг избор.
„Най-много липсват в автотранспорта. Условията на труд са ужасни не само заради липсата на резервните части, а и заради интригите, които там са скандални“, заяви той. Според него работещите там не взимат лоши заплати. „Заплатите им не са никак ниски. Взимат над 2000 лева. Работи се и по подобряване на условията на труд. Надявам се с новите конкурси за ръководства на дружествата да влезе нова сила с нови идеи как да се привличат нови водачи и да бъдат задържани“, каза още съветникът.
Превозни средства
Не е вярно, че градският транспорт е обновен на 90%, заяви Бонев. „От 300 трамваи, които излизат на ден, под 20% са с климатик. Стари автобуси има колкото искате. Тролеите са обновени, но първите нови вече са на повече от 10 години“, заяви той и добави, че по линия 23 се движат 60-годишни „дювази“.
„За първи път сме поръчали пенделни трамваи, които са с две кабини в краищата си“, посочи той.
Бонев обяви, че за първи път в историята на София е пусната обществена поръчка за закупуване на 18 чисто нови трамвая с широко междурелсие. Те ще заменят мотрисите, които сега се движат по линии 20, 21 и 22. Те са нископодови и климатизирани и на обща стойност около 100 млн. лева. „Огромни квартали като „Красна поляна“, „Подуяне“, „Слатина“ се обслужват от много натоварени линии, които са недостъпни за хората с двигателни затруднения.
В момента те не са климатизирани“, обясни общинският съветник. Той посочи, че ако няма обжалване на процедурата, в рамките на следващите 2-2.5 години ще започнат да пристигат първите трамваи.
„В следващите седмици и месеци ще се пуснат още поръчки за закупуване на тяснорелсови трамваи, както и по-къси такива, които записахме в програмата за над 1 млрд. лева за инвестиции в градския транспорт. С тях ще бъдат подменени мотрисите по линии 3, 10, 15.
Владимир Христовски