0

Д о края на годината обществените велосипеди в София могат да станат факт, ако не изникнат спънки. Концесионната процедура е извървяна докрай. Това каза пред „Телеграф“ зам.-председателят на комисията по транспорт в Столичния общински съвет Зафир Зарков. Той обясни, че в началото на миналата година е било взето решение да бъде сключен договор с избрания изпълнител и да се коригират някои от местата, на които да се поставят велогардероби. „Вече е одобрена нова схема за поставянето им. При колелата велогардеробите се утвърдиха като най-успешната и единствена система за отдаването им под наем“, обяви общинският съветник.

Промени

Зарков каза, че с течение на времето са настъпили промени, с които концесионерът трябва да се съобрази, и уточни, че те касаят избрания шрифт и цвят на града, както и изискването елементите да бъдат по-качествени като изработка. „Ако няма разбиране, ще има разминаване с приетите вече нормативни промени, които изискват велогардеробите и съоръженията да отговарят на определени критерии“, каза той и изрази надежда, че операторът ще може да ги изпълни.

Зам.-председателят уточни, че за разлика от електрическите тротинетки, които се оставят, където е удобно на ползвателя, колелата ще се взимат от велогардероб и ще връщат в друг, както е навсякъде по света. „Бяха предвидени 33 места в широкия център на София с опция да се поставят до 15 допълнителни“, посочи той и добави, че анализ ще покаже къде е необходимо да се допълни мрежата. Първоначално ще бъдат пуснати 400 колела, като с допълнителните точки ще станат малко над 500.

Концесионерът ще може да се издържа и посредством предоставени от общината на 150 рекламни елемента в града. „Навсякъде дейността с велосипедите е така“, каза той.

Зарков коментира още, че ще бъдат ремонтирани 170-те места, предвидени за паркиране на двуколесни в града. Също така са поръчани над 100 навеса, които ще бъдат монтирани на най-критичните места. „В момента тече процедурата на ЦГМ“, обяви той и подчерта, че едно съоръжение струва между 5000 – 7000 лева.