Г ерманската марка Opel изживява ренесанс. Съвременната история на Opel започна с второто поколение на Mokka, продължи с шестото издание на Astra и обновената Corsa, а сега завършва с новите Frontera и Grandland. И точно с новия си флагман Grandland Opel гордо демонстрира всичките си иновации, богатите си знания и целия си технологичен опит. В новия Grandland всичко е ново и много по-добро от предишното поколение на модела. Големият Grandland е създаден върху изцяло новата платформа STLA Medium на концерна Stellantis, като е проектиран да бъде изцяло електрическо превозно средство, но платформата също така позволява инсталирането на по-конвенционални бензинови двигатели, така че Grandland се предлага с меко хибридно задвижване, както и с plug-in хибриден вариант. Новият модел наистина е много голям. Благодарение на добавените 173 мм към дължината на автомобила, както и 64 мм към ширината и 19 мм към височината, в сравнение с предишния модел, новият Grandland вдъхва увереност с дължина от 4,65 метра, ширина 1,91 метра и височина 1,66 метра. Междуосието е достигнало 2,78 метра.
Монолитен
Дизайнът на новия Opel Grandland е монолитен, с остри линии, чисти повърхности и освежаващо отсъствие на ненужни дизайнерски украси, които са твърде често срещани. Отпред вниманието веднага насочва към предната решетка Vizor и преработеното лого на Opel със светкавицата Blitz. Интелигентните матрични LED фаровете разполагат с цели 51 200 отделни LED елемента и осигуряват безупречно осветяване на пътя, като дори имат система за елиминиране на нежеланите отражения от пътните знаци. Дневните светлини са дискретно интегрирани в светлинните клъстери. Острият ръб на предния капак дебютира с Mokka и стана разпознаваем за Opel. Този елемент дискретно е загатнат в третата спирачна светлина, разположена вертикално отзад. Профилът отново е семпъл, с внимателно съчетани повърхности и линии, а големите колела красиво изпълват под калниците. Отзад вниманието е насочено към светлинния блок и големия светещ триизмерен знак OPEL, вграден в него. Широко разположените фарове подчертават големите размери на Grandland, който изглежда модерно, но в същото време предлага комфорт и практичност, които го поставят на самия връх в сегмента. Новият модел изглежда добре в бронзовия цвят, който подчертава контрастиращите черни елементи и черния покрив. Тази комбинация прави Grandland визуално по-спортен.
Топлина
Отваряйки вратата на шофьора, ви посреща модерна кабина, която изглежда много привлекателна. Пред водача има 10-инчов дигитален дисплей, предназначен за най-важната информация за шофирането, докато в средата на конзолата е поставен огромен 16-инчов сензорен дисплей, предназначен за мултимедийните функции, климатика и навигацията. Директно под него са физическите контроли и бутони за управление на климатика и въртящият се бутон за силата на звука. Дизайнерите и инженерите на Opel са успели да постигнат наистина отлична комбинация от високи технологии и конвенционално управление. Седалките са много удобни, сертифицирани са от Института за здрави гърбове (AGR). Във върховата версия GS те са регулируеми във всички възможни посоки, а освен това разполагат с отопление и масаж. Водачът лесно намира удобно и добре подредено място за шофиране, а в салона има места за съхранение на малки и големи предмети. Цялото купе е тапицирано в интересни, съвременни материали, а прословутото черно лаково покритие, което е истински магнит за прах и пръстови отпечатъци, също се забелязва. Материалите дават усещане за топлина, което е наистина много приятно в един семеен SUV. Дори пътниците на задната седалка няма да се оплачат от предлаганото пространство. Има задължителните стойки Isofix за детски седалки, а пътниците отзад също получават USB-C портове и отопление на седалките. Достъпът до багажното отделение с обем от 550 литра се осъществява през голямата пета врата. При сгънати задни седалки в съотношение 40:20:40 капацитетът на багажника нараства до впечатляващите 1645 литра.
Избор
При пускането на пазара Opel Grandland се предлага в напълно електрическа версия с капацитет на батерията от 73 кВтч, комбинирана с електромотор, монтиран на предната ос, който осигурява 213 к.с. и 345 Нм въртящ момент. Според Opel този модел има автономен пробег от 523 км. Към тази версия се предлага и мек хибриден вариант, който комбинира 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и електрически мотор, вграден в автоматичната трансмисия с двоен съединител, като системата осигурява мощност от 145 к.с. Третият вариант на задвижване за новия Grandland е зареждащ се Plug-in Hybrid, който комбинира 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 150 к.с. и електромотор със 125 к.с., които осигуряват системна мощност от 195 к.с. и 350 Нм въртящ момент и според официалните измервания може да измине до 87 км на ток.
Икономичен
Със сигурност най-продаван ще бъде хибридният Grandland, който се задвижва от 1,2-литров бензинов двигател с турбокомпресор и доставя 145 к.с. в комбинация с електрически мотор, интегриран в автоматичната трансмисия с двоен съединител, който доставя още 28 к.с. и 55 Нм въртящ момент, и се захранва от малка батерия. Смисълът на това задвижване е да позволява ефективно шофиране при ниски скорости, което се използва най-често от потребителите. Хибридното задвижване позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 10,2 секунди и максимална скорост от 202 км/ч. Това са добри стойности, като се има предвид собственото тегло от 1600 кг. Повечето потребители ще останат наистина изненадани от пъргавината на хибридния Grandland, особено в града. Една от най-важните иновации е новата 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител eDCT. Тя работи много по-добре, по-гладко и приятно от хидравличния автоматик, използван преди. Освен това с тази комбинация от задвижване хибридният Opel Grandland е много икономичен и бордовият компютър показва среден разход от едва 5,6 л/100 км.
Стабилност
Високото окачване на Opel Grandland лесно се справя с всякакви неравности, включително напречни вълни и големи дупки. Инженерите са постигнали добър баланс между комфортно возене и стабилно пътно поведение. В по-острите завои се долавя лекото наклоняване на каросерията, но този SUV не е създаден за планински ралита, а за да изминава удобно стотици километри. Новият Opel Grandland е оборудван с усъвършенствани амортисьори и това допринася за изненадващо неутралното управление. Въпреки масата си от 1600 кг Grandland сменя посоката си уверено и послушно, като движението на каросерията се контролира успешно. Кормилната система позволява динамични маневри, като следва стриктно посоката на шофиране, избрана от водача. В салона почти не се предават нежелани вибрации. Дори след преминаване през по-голяма дупка в асфалта големият SUV запазва желаната стабилност. Има и няколко настройки на електрониката за избор на режими – Eco, Normal и Sport, но няма задвижване на всички колела. Значителният пътен просвет частично компенсира този недостатък с възможността за преодоляване на високи бордюри и леки теренни препятствия.
Гордост
Стилен и динамичен, просторен и многофункционален с напълно електрифицирано портфолио от задвижващи системи – това е новият Opel Grandland, който е проектиран и разработен в Рюселхайм и произведен в Айзенах, Германия. Днес Opel се гордее с Grandland и това е напълно заслужено. Големият SUV е отлична комбинация от семейна практичност и простор, високи технологии и зрели решения. Цената на новия Opel Grandland започва от 63 490 лева за базовия модел с хибридно задвижване, 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и мощност 145 к.с. в нивото Edition. Стъпка нагоре е Grandland в по-високото ниво GS на цена 67 910 лева. Следва Grandland Plug-in Hybrid със 195 к.с., 7-степенна автоматична скоростна кутия eDCT с двоен съединител и мощност 195 к.с. в нивото Edition на цена от 81 715 лева, следван от същия модел в нивото GS на цена от 86 135 лева. Електрическата гама започва с Grandland Electric от цена 91 380 лева с батерия със 73 кВтч, а моделът в нивото GS струва 95 800 лева. Електрическият SUV с батерия от 82 кВтч струва 98 560 лева и се предлага само в нивото GS. Новият Grandland вече може да се разгледа и изпробва при дилърите на Opel.
Технически характеристики
Opel Grandland Hybrid 145 e-DCS6
Двигател 1,2-литров 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор
Скоростна кутия 6-степенна автоматична с двоен съединител
Максимална системна мощност 145 к.с.
Максимален системен въртящ момент 230 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч 10,2 секунди
Максимална скорост 202 км/ч
Смесен разход на бензин 5,6 л/100 км
Емисии на СО2 128 г/км
Цена на модела от 63 490 лева (Edition)
