0

К омпанията майка на социалната мрежа "Фейсбук" (Facebook) и платформата за предимно снимково съдържание "Инстаграм" (Instagram) "Мета" (Meta Platforms) проучва планове за стартиране на ново приложение в опит да измести "Туитър" (Twitter) като "дигитален мегдан" на света, предаде Ройтерс. 

Приложението на "Мета" ще се базира на платформа, подобна на тази на приложението "Мастодон" (Mastodon) - услуга, подобна на "Туитър",  която стартира през 2016 г. и сега има около 2 милиона активни потребители месечно.

"Проучваме самостоятелна децентрализирана социална мрежа за споделяне на текстови актуализации. Вярваме, че има възможност за отделно пространство, където създатели на съдържание и публични личности да могат да споделят навременни актуализации за своите интереси“, каза говорител на "Мета" пред Ройтерс в изявление, получено по имейл. От съобщението не става ясно, кога "Мета" планира да пусне новото приложение, предаде БТА.

Съоснованата от Марк Зукърбърг компания, която отбеляза бум на потребителите след придобиването на "Инстаграм" и "УотсAп" (WhatsApp) в началото на 2010 г., в последно време среща силна конкуренция от страна на китайското приложение за кратки видеоклипове "ТикТок" (TikTok). Въпреки това месечните активни потребители на приложенията на "Мета" нараснаха с 4,2 на сто през тримесечието на декември 2022 г. в сравнение с 8,8-процентовия ръст година по-рано.