0

В България мъжете разбират от политика, футбол, жени и коли. Вероятно не винаги в този ред, но това са теми, от които всички са компетентни на маса.

Но тъй като приказките не винаги са съпроводени с реален опит и познания, колегите от CarMarket.bg решиха да стартират нов видео проект, в който да дадат думата на професионалистите от различни сфери в индустрията, които да дават своето експертно мнение, подплатено с години практика.

Новата поредица има идеята да представя опита на специалисти, които да дават своя експертен опит и съвети, свързани с поддръжката и обслужването на автомобила.

Първата тема е „гуми”, а тя е подтикната от факта, че независимо колко пъти бъде публикувана статия със заглавие ”Кога трябва да се сменят зимните с летни гуми”, всеки път интересът е огромен. Затова и колегите от CarMarket.bg решиха да задълбаят по темата, като поводът за тази тема бе пролетната смяна на автомобилните гуми.

Те разговарят с Борислав Враджалиев, председател на Асоциацията на производителите, вносителите, търговците е вулканизаторите на гуми в България, който засяга много повече аспекти, свързани с гумите, а не само смяната.

Още повече, че темата автомобили у нас е свързана и с доста стереотипи, сред които е и този: „не са важни гумите, важно е задкормилното устройство”. Естествено, че е важно, но не бива да се надценяваме, гумата е тази, която прави контакта на автомобила с пътя, затова е от изключително значение какво е състоянието й.

Борислав Враджалиев разкрива какво е правилото „5-15-50“, различават ли се стандартните гуми от тези за електромобили, колко е гаранцията на една нова гума и, разбира се, големият въпрос за „негово преосвещенство DOT-ът”. Оказва се, че след толкова време все още много хора не познават значението на 12-те символа в маркировката на една гума, за тях е важно, ако е възможно, гумата да им е произведена преди няколко седмици, но това просто не е възможно.