М арсоходът Perseverance откри химически съединения на Марс, които са характерни за живите организми, живели преди милиарди години, съобщиха от НАСА.

Откритието беше направено, след като учени анализираха скали в северната част на долината на Неретва, древно речно корито, което някога се е вливало в кратера Йезеро. Марсоходът събра проби на място, известно като водопада Чеява.

На един от камъните, между ивици калциев сулфат, имаше линии, в които изследователите видяха десетки светли петна, заобиколени от черен материал. След анализ учените установиха, че на Земята тези петна обикновено се оказват вкаменени следи от микроби, живеещи в скали.

По-рано беше съобщено, че Марс е осеян с извънземни обекти от изкуствен произход. Учените са съставили карта на всичко, което могат да видят от тези космически отпадъци. А през януари тази година беше съобщено, че марсоходът Perseverance е открил следи от древно езеро на Марс. Това означава, че събраната от него почва съдържа останки от вкаменелости. Хората вече държат доказателствата в ръцете си!