А мериканската компания Amazon зае първо място в класацията на най-скъпите марки в света, изпреварвайки миналогодишния лидер - Apple. Това се посочва в проучване на британската консултантска компания Brand Finance.
„Amazon възвърна лидерството си въпреки 15% спад в стойността на марката през 2022 г., от 350,3 милиарда долара на 299,3 милиарда долара“, се казва в документа. Пояснява се, че намалението на стойността на показателя "сила на марката" възлиза на 41,2 милиарда долара, марката на корпорацията е загубила още 13,7 милиарда долара поради "промени във външни фактори", но показателят за търговско представяне на компанията се оказва положителен и донякъде компенсира загубите - с 3,9 милиарда долара.
Като цяло влошаването на рейтинга на Amazon от AAA + на AAA и намаляването на стойността на бранда се дължи на факта, че потребителите в периода след COVID започнаха да оценяват по-критично обслужването на клиентите на американската компания. Освен това фирмата на Джеф Безос "е увеличила времето за доставка на поръчаните продукти". Това е довело до факта, че желанието на клиентите на търговеца да препоръчват услугите му на други хора е намаляло, се обяснява в доклада.
В допълнение, премахването на коронавирусните ограничения в света е довело до възстановяване на популярността на офлайн пазаруването, което също е допринесло за леко намаляване на търсенето на услуги на Amazon.