0

Ако се доверим на един от популярните интернет броячи (siteefy.com), разбираме, че на всеки час в световната мрежа се появяват по около 10 500 нови уебсайтове. Това прави по над 250 000 нови сайта за 24 часа! Как навигира човек в този необятен океан от информация? Доверявайки се на достоверните източници на информация, защото друго проучване показва, че дневно се генерират между 2 и 3 млн. новинарски статии.

От тази цифра Washington Post пуска по около 500 новини дневно, The Wall Street Journal по около 240. Ние не сме толкова назад, дори напротив, защото на 25 януари Dariknews.bg е публикувал почти 120 новини. Ако го сравним с мащабите и потенциала на американските медийни титани, то един от новинарските стълбове на NetInfo, част от NOVA Broadcasting Group, е впечатляващ като съдържание сайт.

Правим този увод, за да дадем контекст на значението, което има стартирането на новата новинарска услуга на Google в България – News Showcase. Тя бе лансирана преди ден в България, като най-скъпата компания в света избра новинарските сайтове на NetInfo - Nova.bg, Vesti.bg и Dariknews.bg за свои достоверни източници на информация.

Те са и едни от най-големите новинарски сайтове въобще в страната. Но акцентът тук не бива да се поставя върху уникални потребители или разгледани страници, Google Showcase поставя ударение върху достоверното, проверено и уникално съдържание.

Услугите Google News и Google Discover не са новост. При тях алгоритмите на IT гиганта решават каква информация да бъде предложена на всеки отделен потребител. Google Showcase предлага на потребителя това, което журналистическите екипи на трите новинарски сайта на NetInfo смятат, че е най-интересно, за да сте информирани с актуалните новинарски теми от деня.

Важният акцент се крие в това, че Google вижда в Nova.bg, Vesti.bg и Dariknews.bg надеждни партньори на качествено и достоверно съдържание, което достига лесно до широката аудитория в България и света. Затова и на NetInfo се падат 1/6 от началната бройка сайтове (3 от 18), с които Google Showcase стартира в България.

В световен мащаб Google има сключени договори за News Showcase с над 2500 издания. Продуктът функционира в 24 държави, сред които САЩ, Франция, Испания, Полша, Словакия, Германия, Ирландия, Португалия, Обединеното кралство, Италия, Австрия, Румъния и Словения.

А какво се случи всъщност - докато социалните мрежи потискат новинарското съдържание, Google реши да действа обратно на това със „социална мрежа“ само за новини, и то само за достоверни медии, с проверена информация.