Б ританска фирма е получила одобрение за масово производство на батерия за електрически превозни средства с висока мощност, която може да се зареди напълно само за 18 секунди.
На 2 юни компанията RML Group получи сертификат за съответствие на производството за своята батерия VarEVolt. Това правителствено одобрение означава, че фирмата може да произвежда масово мощните батерии за производителите на електрически превозни средства.
Сертифицирането "подчертава готовността ни да преминем от създаване на прототипи и нишови обеми към поддържане на по-големи производствени договори", заяви в изявление Джеймс Аркел, ръководител на отдела за задвижване в RML Group.
Батерията на RML може да осигури много енергия за кратък период от време. VarEVolt може да генерира 6 киловата на килограм и е способна "да изразходва цялата си мощност наистина, наистина бързо", каза пред Autocar членът на борда на директорите на RML Майкъл Малок. Батерията има рейтинг С 200, което означава, че е способна да се зареди или разреди напълно за около 18 секунди.
За сравнение батерията на изцяло електрическото Porsche Taycan има C рейтинг от около 4 до 5, така че зареждането или разреждането ѝ отнема от 12 до 15 минути.
Модулната конструкция на VarEVolt позволява на производителите да я настройват за различни приложения. "Можем да се съсредоточим върху пробега, върху мощността или да балансираме между двете", в зависимост от вида на автомобила, в който ще се използва, заяви пред Autocar изпълнителният директор на RML Group Пол Дикинсън.
Супербързо зареждане за супербързи електромобили
Някои малки производители вече използват батерията VarEVolt. Тя помага за захранването на футуристичния хибриден хиперавтомобил Czinger 21C, който разчита на комбинация от електромотор, използващ енергията, съхранена в батерията и бензинов двигател с вътрешно горене.
В момента групата RML произвежда само няколко батерии VarEVolt наведнъж, но бъдещото мащабно производство не е задължително да бъде ограничено до ексклузивни продукти като 21C. (Czinger произведе само 80 броя от луксозните спортни автомобили в първата серия.)
Според Малок фирмата разработва комплект за преоборудване на акумулаторните батерии на по-стари хиперавтомобили като LaFerrari или McLaren P1, в актуализирани версии.
"За тези видове автомобили можем да направим заместващ пакет, който значително ще увеличи пробега и ако останалата част от хардуера в автомобила го позволява, бихте могли да имате версия, която е осем пъти по-мощна", казва Малок пред Autocar.
*Източници: Autocar/LiveScience