0

О сновен недостатък на електрическите автомобили (EV) е липсата на технология за по-бързо зареждане, но предлаганите до сега системи, представляват сложни зареждащи роботи, които може и да изплашат шофьорите. Роботизираното зареждане може да улесни зареждането на електрическите автомобили, но е добре процеса да не изглежда толкова страшен. Новата система на Continental предлага решение без големи роботизирани устройства, като използва разположена върху настилката плоча, която се свързва с превозното средство. Плочата напомня на безжична система за зареждане, но елиминира загубите на енергия, които има при индукционно зареждане.

Continental

Системата на Continental изглежда доста удобна за потребителите и подходяща за употреба на обществени паркинги и дома. Разработвана от германската компания Continental Engineering Services, в партньорство със австрийската компания Volterio, системата се състои от две части, монтирана върху настилката зареждаща плоча и приемник, който се монтира отдолу на автомобила. Когато превозното средство се намира над зареждащата плоча, двата компонента се засичат посредством ултра-широколентова радио комуникация и автоматично се свързват физически. Системата прилича на безжичните индукционни устройства за зареждане от две части, но връзката с кабел ограничава загубата на енергия, повишавайки ефективността на системата. Роботизираната система не изисква голяма точност при паркиране, като може да компенсира отклонения до 30 см от идеалната позиция, и работи независимо от ъгъла, под който е паркирано превозното средство. Това позволява на шофьорите да паркират небрежно, без да се налага прецизно да нагласят автомобила върху зареждащата плоча. За разлика от настоящите зарядни устройства с кабел, системата на Continental/Volterio е автономна и предлага автоматично зареждане на която превозните средства, които вече се паркират без шофьор зад волана.

Continental

Continental и Volterio преди са представяли собствени, индивидуални проекти на зареждащи роботи, но сега са в официално партньорство, целящо разработването на подходяща за ежедневна употреба роботизирана система за зареждане. Плановете предвиждат, Volterio да изработи първите предпроизводствени устройства до средата на 2022 г., а Continental Engineering Services ще подготви системата за пазара и ще започне масовото производство в Германия до 2024 г. Системата за зареждане ще се предлага първо, като модернизация за съществуващи електрически превозни средства и за употреба в домове, разполагащи с подходяща мощност от 22 kW AC. Следващия етап ще включва въвеждането на версия за бързо зареждане за обществени паркинги и с 50-kW + ​​DC зарядни станции. Търговската версия на плочата за зареждане ще бъде проектирана да се прибира в земята, когато не се използва.

Източник: Continental