С олист на Музикалния театър поиска да се жени и разплака с въпроса си цял балет.
Това се случи с Тодор Велков, който създаде голяма суматоха по време на „Българи от старо време“, като прекъсна по средата представлението с питането си към балерината Евелина Тодорова дали ще му стане жена.
В съзаклятието участваха шефката на оперетния театър и прочута прима Мариана Арсенова и Александър Мутафчийски, който сам по себе си е от големите звезди в жанра, а в случая е режисьор на спектакъла.
Тайна
Пред „Телеграф“ Тодор Велков разказа, че било много трудно да се държи начинанието в тайна, тъй като в такова артистично общество нещата бързо се разчуват, особено по-пикантните, но пък резултатът бил отличен.
„Първо - „Българи от старо време“ е от любимите ми оперети. Второ – тя си е нещо българско. Трето – привърженик съм на народната музика, на фолклорните обичаи, като цяло. В този спектакъл всички са облечени в народни костюми. Винаги съм си мечтал за сватба, в която да има нещо подобно, национално и да има символика“, поясни Велков решението си да направи годежа си по този начин.
Евелина Тодорова пък призна: „Приятелките ми от балета много се зарадваха и още докато бяхме на сцената, се разплакаха. Аз самата не знаех къде се намирам и им казах да запомнят всичко с подробности какво ми е казал Тошко, защото изненадата бе толкова голяма и може да не запомня нещо“.
Обещание
Евелина от няколко месеца постоянно правела намеци, че иска и тя да бъде булка. Най-често те ставали по време на представленията на „Царицата на чардаша“. Тодор разказва: „Предишната вечер играехме „Царицата на чардаша“ и когато Едвин подписва обещание към Силва, че ще се върне и ще се оженят, Евелина се приближи до мен и ми прошепна: „И аз искам, и аз искам!“ Тодор, както обикновено, се направил на неразбрал. Но вече били в ход приготовленията за следващата вечер, когато играят в „Българи от старо време“ и двамата са на сцената. Това се случва по време на годежарската история. Но в един момент спектакълът прекъсва. И Тодор, вместо да пее на публиката, се обръща към любовта на живота си. Подават му прекрасен букет червени рози. Той изважда пръстена и с най-сериозния си тон я пита дали ще му стане жена. Тя онемява от щастие за миг, колежките й от балета плачат от умиление. Другите артисти – някои са изненадани, някои знаят. Следва заветният отговор: „Да!“. Всички избухват в аплодисменти, зрителите стават на крака. Следват въздишки и още сълзи от щастие. Солистът обяснява: „Евелина е доста емоционална личност и беше много щастлива. Очакваше от известно време насам да й предложа, но аз се правих на разсеян – от едното ухо влязло, от другото излязло“. И така успял наистина да я изненада и да направи незабравима не само за нея тази вечер.
Класика
Тодор Велков казва, че повече от година събирал пари за пръстена, който струва почти колкото една заплата. Той дълго се колебаел какъв да бъде. Мислел да е от бяло злато, после се посъветвал с вещите в занаята – в случая с Мариана Арсенова. Тя го посъветвала да заложи на класиката – жълто злато с диамант.
Повече от година градил планове как да направи предложението. И бил убеден, че трябва да е по време на „Българи от старо време“. Пояснява: „Исках да е в момент, в който споровете са утихнали. И точно годежарската сцена е най-подходяща за това, още преди да е започнал големият скандал. С Мутафчийски седнахме, говорихме и заедно го измислихме“. Тодор казва, че искал всичко да бъде на сцената, защото точно на нея се срещнал за пръв път с любовта на живота си. Отсича: „На тази сцена се срещнахме за първи път. Точно там пламна голямата любов и това е най-подходящото място за такова нещо“.
Евелина пък казва: „Не очаквах точно на сцената да ми предложи. На всеки спектакъл на „Царицата на чардаша“ отивам при него на тази сцена с подписването на обещанието. Така направих и сега, но не очаквах, че ще се случи на следващия ден, и то точно на сцената“.
Сега двамата планират сватба, но всичко ще зависи от графици и съобразяване с роднини.
Венеция
Тодор разказва: „Запознахме се точно в театъра. Тя с хореографското училище идваше и танцуваше в спектаклите още като бе 10-11 клас. Играеше в „Една нощ във Венеция“, „Веселата вдовица“. Точно на „Веселата вдовица“ пламна между нас една закачка. Тогава се срещнахме за първи път. След като им мина абитуриентския бал, директно ги поканиха в трупата на театъра, защото вече знаеха на какво са способни. Точно, когато дойде в театъра да работи, се влюбих в нея“.
Евелина казва: „Беше взаимно чувство. И у двамата, като се видяхме, се усети едно привличане. Привлече ме красивата му коса първо и носеше очила. Много хубава комбинация“.
Военен
Тодор обяснява за себе си, че започнал да пее много късно. „Занимавам се с пеене не от детството, тогава бях инструменталист, свирех на акордеон. По странно стечение на обстоятелствата започнах да пея. Не бях посещавал преди опера, оперета. Моят баща е военен, преместиха го на работа във Варна. Аз тогава учех в Шумен в средно училище по изкуствата, бях 10 клас. Исках да си продължа с акордеона. Директорът каза, че няма как да стане, защото училището в Шумен е към Министерството на образованието, а във Варна е към Министерството на културата. Той каза, че има шанс след 10-и клас прием за оперно пеене. Реших да пробвам. 1 година пътувах от Шумен до Варна и обратно. Готвех се много усилено. Това ми бе първият сблъсък с класическото пеене. А по оперетата в Музикална академия в София ме запали проф. Исаков. Той ми даде „Песента за свинята“ от „Цигански барон“. Много ми хареса и много се бях запалил по нея. И ми каза: „Оттук нататък ще ти давам само оперетни арии“. И аз разбрах, че това е моята страст. После в Музикалния театър първо бях хорист, след това станах солист. Мариана Арсенова прецени, че може да ми даде пълна отговорност и от 2018 г. съм солист“.
Биографична справка сочи още, че Тодор има концертна дейност като солист и хорист в България, Германия, Австрия, Швейцария и Люксембург под диригентството на д-р Хайнц Хелберг. Участва в концерти с хор на „Класик ФМ Радио“ и пее на една сцена с имена като Андреа Бочели под диригентската палка на Марчело Рота, солистите от „Бродуей” Крий Керико и Рос Ликайтс с диригент - Роб Фишер.
Ваканцията първо в Бургас, после във Варна
Тодор и Евелина това лято ще карат ваканцията първо в Бургас, после във Варна.
Велков казва: „Ваканцията при нас е много интересна, защото тя е от Бургас, аз съм от Варна и винаги спорим къде да отидем първо. То е ясно, че след това ще бъдем и на другото място. Няма как да не си видим близките и роднините. От няколко години тя печели. Има си племенничка и първо при нея отиваме“.
Георги П. Димитров