Р едица чуждестранни компании спряха да предлагат услугите си в Русия заради инвазията в Украйна.
На 10 март председателят на Държавна дума Вячеслав Володин заяви, че на мястото на McDonald’s трябва да се появи вътрешна верига, информира Риа Новости.
Новата верига за бързо хранене ще се казва “Дядя Ваня” (“Чичо Ваня”) и ще има доста подобно лого.
Американският гигант McDonalds заяви, че временно ще затвори всичките си 850 заведения в страната. Крис Кемпчински, главен изпълнителен директор на корпорацията, обясни, че всички 62 000 служители на McDonald’s в Русия ще запазят заплатите си.
По-рано този месец Русия на свой ред блокира достъпа до Facebook и Twitter. Цензурата бе наложена, за да ограничи информационния поток във връзка с войната в Украйна. В отговор на това Twitter създаде нова версия на платформата си, за да може руснаците да имат достъп до нея. Meta (притежател на Facebook и Instagram) също разработва нова версия.
Русия обаче ги изпревари и създаде свой аналог на Instagram на име „Росграм“. Новата услуга се очаква да стартира на 28 март. Руските технологични предприемачи вече са готови да пуснат приложение за споделяне на снимки на вътрешния пазар, откривайки нова пазарната ниша след блокирането на Instagram, съобщава "Ройтерс". Новата услуга, известна като "Росграм" ще има допълнителни функции. Например, финансиране на благотворителни кампании и друга с платен достъп за специално съдържание.
"Моят партньор Кирил Филимонов и нашата група разработчици вече бяха готови за този обрат на събитията и решиха да не пропускат възможността да създадат руски аналог на популярна социална мрежа, любима на нашите сънародници", каза Александър Зобов, директор връзки с обществеността на новата социална мрежа.
От снимка, която Зобов сподели във "ВКонтакте", цветовата схема и оформлението на "Росграм" ще имат голяма прилика с Instagram. От "Мета" все още нямат официален коментар относно дизайна на руския двойник на приложението си.
Руският държавен комуникационен регулатор Роскомнадзор блокира достъпа до Instagram от понеделник, след като от американската компания "Мета" заявиха, че ще позволят на потребителите на социални медии в Украйна да публикуват съобщения, които призовават за "смърт на руските нашественици".
Руснаците работят от няколко месеца за създаване на свои социални мрежи, дубликати на световните. През последните месеци Русия развива своята местна технология, включително смартфони AYYA T1, произведени от държавния конгломерат "Ростех".
През ноември "Газпром Медия" стартира Yappy като вътрешен конкурент на платформата за споделяне на видео "Тик Ток".
В същото време Роскосмос обяви, че ще работи по мисия до Марс самостоятелно, след като Европейската космическа агенция (ЕКА) се отказа от участие в проекта "ЕкзоМарс", съобщи ТАСС.