В се повече социални мрежи внедряват услуги с плащане срещу абонамент. Но идва ли краят на безплатните социални медии?
В цялата индустрия приложенията започват да таксуват потребителите засега по техен избор. През юни 2022 г. Snapchat стартира своята платена услуга Snapchat Plus. Twitter последва примера през ноември 2022 г., а през февруари 2023 г. Meta (Facebook и Instagram) пусна тестово на пазара абонаментен пакет за своите услуги - сините значки. Ценовите точки за абонаментите в момента варират от $3,99 до $14,99, като Snapchat е в най-ниския клас, а пакетът от Facebook/Instagram е в най-високия клас, вариращи от $11,99 до $14,99.
Изследване
Изследване на Harvard Business Review сочи, че все повече потребители са готови да плащат, за да ги ползват. От изданието са попитали 1056 потребители в САЩ на базата на вече наличните платени услуги като Twitter Blue, Snapchat Plus и сините значки на Meta за Facebook и Instagram какви са очакванията им за качеството на функциите, цените, идеалните социални медийни услуги и вероятността в бъдеще да се абонират за платена услуга.
Резултати
Анкетата е базирана на отговори от 1 до 10 с повишаваща се вероятност потребителите да платят. Така Snapchat е получил най-висок резултат (7,27), следван от Instagram (7,21), Facebook (7,16) и Twitter (7,14). Скалата варира от 1 = „много малко вероятно“ до 10 = „много вероятно“ в следващата година потребителят да закупи платен абонамент. Изследването сочи, че потребителите с висше образование са много по-склонни да изпробват платените услуги. По-млади потребители, хора от мъжки пол, както и граждани с по-високи доходи се оказва, че са по-склонни да плащат за социални медии.
Деян Дянков