И мате нужда от закачане на картина, смяна на крушка или монтаж на покрив? Не знаем дали кучето-робот MARVEL може да направи някое от тези неща, но то може да се изкачва по стените и тавана точно като приятелски настроения Спайдърмен.

Макар да е наречено куче-робот, MARVEL изглежда по-скоро като паяк, отколкото като куче.

Роботизираното куче е разработено от изследователи в Корейския институт за напреднали науки и технологии, според Popular Science.

Създателите на MARVEL са дали името му като акроним на "Магнетично залепващ робот за гъвкаво и експедитивно придвижване" (Magnetically Adhesive Robot for Versatile and Expeditious Locomotion).

И трябва да си представим, че възможността да го нарекат на името на компанията, отговорна за Човека-паяк, Железния човек и други популярни супергерои, е била твърде примамлива, за да бъде пропусната.

MARVEL може да се катери по стени и тавани благодарение на магнитореологичните еластомери или MRE в края на четирите си крака. MRE могат да провеждат електромагнитна сила, което позволява на кучето-робот да се изкачва по стени и тавани като страховито чудовище от филм на ужасите.

Може би се питате какви точно са практическите приложения на едно роботизирано куче, което не се поддава на гравитация, освен да плаши приятелите и близките ви. Е, според Popular Science всъщност има доста приложения, в които бихме могли да използваме такива устройства.

По-специално, изданието нарича MARVEL идеален инструмент за "инспекционни сценарии в индустриална среда", които иначе биха могли да изложат хората на сериозен риск.

Например MARVEL или подобни на него кучета-роботи биха могли да достигат до труднодостъпни места по мостове, кораби и високи сгради.

Също така, смятаме за необходимо да подчертаем, може да изплаши до смърт съседа, стига да го поставите в готовност, преди той да влезе в стаята.

Popular Science споменава, че това е само един от примерите за изследователи на роботи, които черпят вдъхновение от природата, което заплашва да доближи реалната наука до научната фантастика.

Кучетата-роботи са основна част от жанра, като сред примерите са К-9 от "Доктор Ху" и Муфит от оригиналния сериал "Бойна звезда Галактика".

Дори "Стар Трек" в първия си сезон представи героят Кучето, което първоначално изглеждаше нормално, но скоро разкри редица странни способности като плюене на мълнии, сдобиване с крила и, звучи ли ви познато? - катерене по стени.