А строномите са открили в съзвездието „Скулптор“ най-далечното и мощно избухване досега – вид „извънземен радиосигнал“, чийто източник са рекордните 7,83 милиарда светлинни години от Земята.

Учените са успели точно да открият източника на този сигнал и това се оказало древна галактика, разположена на рекордно разстояние в сравнение с всички други източници досега, казва Стюарт Райдър, изследовател от университета Macquarie (Австралия), цитиран от пресслужбата на Европейската южна обсерватория.

През 2007 г. са били открити друг вид извънземни радиосигнали по време на наблюдения на звезди в австралийска обсерватория. Но този сигнал сега е извънредно мощен.

Когато учените започват да го изследват, те откриват, че източникът му се намира на рекордното разстояние на около 8 милиарда светлинни години от неназована древна галактика.

Изследователите обясняват, че такова голямо разстояние до източника на извънземния сигнал предполага, че събитието, което го е генерирало е освободило огромно количество енергия в Космоса.