1

Е лектрическите превозни средства може да се окажат по-големи замърсители от автомобилите, задвижвани с бензин, сочи проучване на Wallstreet Journal.

Изданието установи, че спирачките и гумите отделят 1850 пъти повече прахови частици в сравнение със съвременните изпускателни тръби, които имат филтри, които намаляват емисиите. Установено е, че електромобилите са средно с 30 процента по-тежки от превозните средства, задвижвани с бензин, което кара спирачките и протекторите на гумите да се износват по-бързо от стандартните автомобили и отделят малки, често токсични частици в атмосферата.

Хешам Рака, професор във Virginia Tech, каза пред Daily mail, че проучването е само „отчасти правилно“, защото въпреки че електромобилите са по-тежки, гумите им ще отделят повече микропластмаса във въздуха, но това може да е вярно и за седаните и джиповете. Раха каза, че е много предизвикателство да се определи разликата между количеството микропластмаси, отделяни от протекторите на гумите на електромобилите и превозните средства, задвижвани с бензин.

Рака и неговият екип от Virginia Tech смятат, че между електрическите и бензиновите автомобили и бензинови автомобили няма особено голяма разлика, когато става въпрос за замърсяване, като разликата най-вероятно е около 20 процента.

Замърсяването с частици може да увеличи здравословните проблеми, включително сърдечни заболявания, астма, белодробни заболявания и в екстремни случаи може да доведе до хоспитализация, рак и преждевременна смърт.

Новите автомобили, задвижвани с бензин, са създадени да бъдат „по-чисти“ чрез актуализиране на облицовките на техните двигатели с вътрешно горене, за да включват филтри за твърди частици, които намаляват емисиите.

Увеличеното тегло на електромобилите поради техните литиево-йонни батерии кара протекторите на гумите да се износват по-бързо, което в крайна сметка произвежда повече емисии, сочи също и проучване, проведено от фирмата Emissions Analytics.