Д ълбоководна експедиция на Кралския холандски институт за морски изследвания в Тихия океан откри, че близо до островите Галапагос живеят гигантски червеи под морското дъно, скрити в хидротермални извори.

Учените успяха да надникнат в странните отвори на дъното на източната част на Тихия океан, откривайки зашеметяващ извънземен пейзаж. Почти случайно изследователите попаднали на много повече животински видове от очакваното.

Както съобщи National Geographic, тази дълбоководна експедиция е първата по рода си, която открива по-голям животински свят под морското дъно от познатите досега микроби и ларви, за които е известно, че се виреят в тази негостоприемна среда.

Използвайки потопяем робот с дистанционно управление, изследователят Сабине Голнер и нейният екип се опитали да съберат проби от дълбоководни скали в хидротермален отвор. Тяхната цел била да изследват ларвите и другите малки организми, които живеят върху тези странни подводни вулканични скали.

Когато дълбоководният робот подвигнал скали от морското дъно морските биолози останали изумени от това, което открили: малки кухини, пълни с огромни червеи и охлюви, които преди това са били виждани само на повърхността на морското дъно.

Изследователите смятат, че ларвите на тези морски същества може да се движат през потоци от гореща вода - находка, която може да ни помогне да разберем как функционира животът в дълбините.