Л имузините на Владимир Путин и Ал Капоне показаха колекционери на ретро парад във Велико Търново.

Един от най-атрактивните автомобили бе американският Essex Super Six, модел от 1912 г., собственост на Борис Нанков от Павликени. Мъжът споделя, че я е купил преди около 40 г. и му отнело дълго време, докато успее да я реставрира и да я превърне в това бижу, което е в момента. Голям зор видял с намирането на резервни части, които се наложило да издирва из цяла Америка. „Единият й фар е от Калифорния, а другият от Охайо. Правил съм я и съм я сглобявал търпеливо болтче по болтче. Усилията обаче си заслужаваха.

Борис Нанков гордо позира с ремонтирания от самия него гангстерски автомобил.

 Борис Нанков гордо позира с ремонтирания от самия него гангстерски автомобил.
Авторът

Днес колата е напълно в изправност и се движи на собствен ход. Регистрирана е по надлежния ред, платени са й всички данъци и мога да я карам. Това е единственият автомобил от тази марка в България“, споделя Нанков. Той разказва още, че автомобилите са негово хоби от дете, а професията му е учител по двигатели с вътрешно горене. Самата марка Essex пък е малко известна в България. Заводите й са Меката на автомобилната промишленост в САЩ – Детройт, Мичиган. Колите от тази марка са били любимите на американските гангстери и мафиоти. Такава кола е притежавал и самият Ал Капоне, американският „капо ди тутти капи” на мафията отвъд океана.

Чайка

Друга „президентска” лимузина, която събра очите на присъстващите, беше черна „Чайка“, лъсната до блясък, с великотърновска регистрация. Заради руското знаменце и портретът на руския държавен глава Владимир Путин колата бързо си спечели названието „колата на Путин“.

Чайката, обявена за собственост на Владимир Путин

 Чайката, обявена за собственост на Владимир Путин
Авторът

В действителност обаче през соца тя е била собственост на страховития бивш партизанин и генерал от Държавна сигурност Димитър Гръбчев, създателя на службите УБО. Колата е 7-местна. Произведена е в заводите на ГАЗ в СССР. Обемът на двигателя й е 5500 кубика, а под капака й се крият 195 конски сили. Колата е с внушителните 2,6 тона и гори 21 литра бензин на 100 км. В годините на соца привилегията да имат „Чайка“ у нас са имали единици партийни и държавни ръководители.