0

О т тази пролет насам концернът Adidas предизвиква смут със своята кампания "Подкрепа за всичко". Показва голи женски гърди. Марката иска да се застъпи за по-голямо разнообразие. Сега британският рекламен регулатор призова компанията да бъде по-внимателна, след като получи няколко оплаквания за голите женски тела в рекламата.

Фирмата за спортни облекла приема критиките с лекота и защитава кампанията. Те изрично защитават самоличността на жените на плакатите.

Британският орган за рекламни стандарти (ASA) разкритикува промоцията на спортен сутиен на производителя на спортно облекло Adidas за това, че показва голи женски гърди. Това съобщи британската информационна агенция PA в сряда.

Във февруарската рекламна кампания изложените на показ гърди на десетки жени на различна възраст и с различен цвят на кожата са подредени почти в шахматен стил. Виждат се обаче само торсовете. В него се казва: "Вярваме, че женските гърди с всякакви форми и размери заслужават подкрепа и комфорт." Следователно един нов спортен сутиен ще се предлага в 43 различни вида. Кампанията беше показана в Twitter и на плакати.

След това Органът за стандарти в рекламата (ASA), който следи за спазването на правилата в бранша, получава 24 жалби, включително за това, че изображенията свеждат жените до части от тялото и че плакатите могат да бъдат видени от деца.

Регулаторният орган постанови, че макар изображенията да не са порнографски или да не обективират жени, е вероятно те да бъдат възприети като "явна голота". Поради това е необходимо специално внимание при разпространението, "за да се избегне обида за хората, които ги виждат", се посочва в мотивите. Според ASA голите женски гърди са особено неподходящи за детските очи.

В изявлението си по този повод от Adidas подчертават, че лицата на моделите са били премахнати, за да се защити самоличността на жените. Фирмата заяви, че продължава да поддържа посланието на кампанията. Важно е да се отбележи, че регулаторният орган е критикувал предимно начина на разпространение на рекламата, а не самото изображение и послание.