Т елескопът "Джеймс Уеб" на НАСА е уловил най-детайлното инфрачервено изображение на Вселената досега. Както агенцията съобщи на 8 юли, серия от уникални снимки ще бъдат публикувани на 12 юли, като беше представено първото тестово изображение.

Снимката беше наречена една от „най-дълбоките“ на Вселената. Възрастта на галактиките, изобразени на снимката, не може да бъде определена, но върху нея се виждат впечатляващи космически пейзажи. Въпреки че изображението е техническо, то ясно улавя дори много бледи обекти, въпреки факта, че не е оптимизирано за научни изследвания.

На 11 февруари НАСА публикува първото изображение , направено от космическия телескоп „Джеймс Уеб“, който по това време вече е създал 1560 от тях на спомагателни и NIRcam детектори. Телескопът е съвместен проект между НАСА, Европейската космическа агенция и Канадската космическа агенция. Той беше изстрелян на 25 декември 2021 г. от стартовата площадка на космодрума Куру във Френска Гвиана с помощта на ракета носител Ariane 5. На следващия ден специалистите коригираха траекторията на полета му . Устройството ще изучава най-старите звезди и галактики, образувани след Големия взрив, и ще търси потенциално обитаеми планети. Очакваният срок на експлоатация е 10 години..