0

Т онове чисто нов меден елпроводник са били откраднати от трасето на жп линията София-Пловдив. Престъплението е извършено преди дни в участъка Казичене-Елин Пелин, където от години текат строителни работи, а по трасето бе поставена чисто нова контактна мрежа. Линията се модернизира от 2018 г. в епичен ремонт, финансиран със 120 млн. лв. - пари от националния бюджет и еврофондовете. 

Сага

Ремонтът трябваше да е завършил през 2020 г., а целта му бе да се вдигне проектната скорост по двойния железен път на най-натоварената ни жп линия до 160 км/ч. Заради огромно забавяне на работата по 23-километровия участък обаче стопанинът на пътя в лицето на Национална компания „ЖП Инфраструктура“ миналото лято изгони изпълнителя, българо-унгарски консорциум. Към прекратяването на договора, 4 години след първата копка, peaлният нaпpeдъĸ по cтpoитeлнитe дeйнocти бe eдвa 43%. Според запознати причината е в разногласия между изпълнителя и възложителя за индексиране на цените заради поскъпването на материали и труд.

Охрана

През септември от НКЖИ обявиха, че ще обявят нова процедура за избор на изпълнител, който да довърши проекта. Това обаче не се е случило до досега. След прекратяването на договора със строителите охраната на трасето е задължение на възложителя. От НКЖИ заявиха за „Телеграф“, че са подали сигнал за изчезналата контактна мрежа. „Подаден е сигнал от НКЖИ за кражба на вече монтирани елементи на невъведен в експлоатация железен път“, казаха още от стопанина на железния път.