Ф иктивни ученически почивки за близо 8 млн. лв. само в рамките на 2 години установява проверка на просветното министерство в „Ученически отдих и спорт“.

Фиктивни ученически почивки за близо 8 млн. лв. само в рамките на 2 години установява проверка на просветното министерство в „Ученически отдих и спорт“.

От ведомството посочват, че от дружеството не могат да им покажат документи за над 293 000 реализирани нощувки. По-любопитно е, че с оглед на добре свършената работа и големия брой „реализирани“ лагери шефът на „Ученически отдих и спорт“ увеличава заплатата си не на 3-4 или 4-5 минимални заплати, а на 17, увеличавайки сегашното си „скромно“ възнаграждение с 1,5 минимални заплати. Защото явно да разработиш схеми, с които да можеш да точиш пари от държавата, е скъпоструващо занимание или просто рушветът за този и онзи не е малко и някак си трябва да платиш на когото трябва и да остане и нещо за теб. Защо като цяло директор в дружеството със 100% участие в държавата получава толкова високо заплащане. Защо това да ръководиш базите за ученическите лагери е по-скъпо оценено от това да лекуваш или да правиш наука. За сравнение младите лекари у нас получават по не повече от 2 минимални заплати, а докторантите не вземат и една. После да не се чудим поради каква причина медиците и учените у нас не се чувстват достатъчно ценени и търсят по-добри възможности в чужбина.

От дружеството на този етап са категорични, че министърът е подведен и твърденията биха означавали, че за последните три години не е осъществен нито един лагер и по-скоро са използвани в битка между политически опоненти. Каква е истината и имало ли е злоупотреби преди 2019-а ще установят прокуратурата и Агенцията за държавна финансова инспекция. Фактът, че от дружеството вече са превели 1 млн. обратно на МОН заради „грешка“ в резервационната система, по-скоро говори достатъчно, че нещо не е наред.

Какво обаче можеше да се случи с останалите 8 млн. лв., ако бяха останали в бюджета на просветното министерство. Миналата седмица същата сума бе дадена на школата, за да успеят да покрият част от режийните си разходи покрай поскъпването на тока и парите, които трябва да заделят за тестване и закупуване на дезинфектанти, маски. 4 млн. лв. пък бяха предвидени за строеж или ремонти на детски градини и училища. Парите в сферата на образованието никога няма да бъдат достатъчно, за да може да се подобри не само материалната база, но и да не се налага школските директори да се чудят от кое перо да спестят, за да могат да отговорят на всички нужди в институцията, в която работят. Така че ако тези 8 млн. лв. бяха останали в бюджета на МОН, то поне можеха да се вложат в нещо за учениците, вместо да отидат в нечий джоб.