Щ е пишем оценки на чиновниците във вайбър. Това ще се случва чрез иновативна система за измерване удовлетвореността на гражданите от качеството на административното обслужване.
Цел
Основната цел е получаване на обективна оценка как работят и се отнасят с хората служителите. Това ще помогне за намаляване слабостите в организацията на административното обслужване, за предприемане на действия за отстраняване на прояви на лошо администриране, споделят от община Банско, една от първите, готова да въведе системата. Според тях ще се подобри работата на администрацията и ще се изгради добра връзка между граждани и чиновници.
Метод
Когато дойде гражданин и подаде заявление във фронт офиса, то веднага се входира. Още същия ден въпросният жител, ако има вайбър, ще получи следното съобщение: „Здравейте, вие бяхте обслужени в Центъра за административно обслужване на Община Банско. Моля, оценете качеството на обслужването, като отворите следния линк! Щом се отвори линкът, се появява въпрос: Каква е Вашата оценка на обслужването?”, както и три емотикона - радостен, неутрален и сърдит.
Принцип
Потребителите на административни услуги реално ще оценяват чиновниците само с две кликвания. Така ще дадат точна обратна връзка как са обслужени. Системата дава възможност да се проследи клиентът от кой конкретен служител е бил обслужен и как го е оценил. Проучванията ще се правят на случаен принцип. Оценките от гражданите ще служат за подобряване на обслужването.
Владимир Симеонов