П о над половин час висят пътниците в чакане багажа им да бъде свален от самолета на летище София.
За проблема от седмици в редакцията алармират пътници, пристигащи от цял свят, а сред потърпевшите преди време е световноизвестният цигулар Веско Пантелеев – Ешкенази. Той избухна с гневен пост във Фейсбук: "Летище София няма никакъв контрол над разтоварване и доставка на багажите. Тази вечер стотици пътници от различни дестинации чакаха над час и половина своите багажи“, написа виртуозът на късата струна миналия месец. Според него наземният персонал вдигал рамене при всяко запитване от страна на изнервените и изморени пътници, а никъде наоколо нямало началник или какъвто и да е отговорен орган, който да обясни какво се прави по въпроса с багажа.
Оплаквания
Подобни оплаквания зачестяват, а последното е от преди няколко дни, когато 160 пътници чакали над половин час да получат багажа си от полета от Катания. „Половин час не звучи много, но представете си какво е след цял ден изморително пътуване с различни видове транспорт, нетърпението просто да се прибереш у дома. Напротив, налага ти се просто да висиш пред празния багажен колан без никаква яснота кога точно ще си видиш куфара. А да не забравяме, че сред пристигащите пътници има много, които не са от София и на които тепърва им предстои дълъг път до дома“, сподели Франческа, един от пътниците във въпросния полет.
Оператори
„Телеграф“ тръгна по следите на проблема, който очевидно е системен, а не инцидентен. На летище София в момента работят три лицензирани оператора по наземно обслужване, в чиито правомощия влиза и обработката на багажите за излитащи и кацащи полети. Това са „СофКънект“, „Суиспорт“ и „Голдеър Хендлинг България“, които отговарят за полетите на различни авиокомпании. От „СофКънект“ поискаха информация за кои точно полети става дума и твърдо заявиха, че проблемите не са при тях и в момента се радват на перфектна организация и кадрова обезпеченост. От „Суиспорт“ oтговориха, че са подразделение на голяма международна компания, ситуирана в Цюрих, Швейцария, и само компанията майка има правомощия за връзки с обществеността. От „Голдеър Хендлинг“ заявиха, че ще върнат позиция по проблема своевременно, но категорично отрекоха да имат кадрови проблеми.
Разстояние
От свои неофициални източници „Телеграф“ узна, че за поне два от операторите имат сериозен кадрови недостиг и това се отразява зле на капацитета им на работа, особено във вечерните часове. Проблемът касае особено често нискотарифните авиокомпании, които с цел пестене на средства паркират самолетите си на отдалечени от терминала стоянки. Така при тях проблемът се засилва заради по-дългото разстояние за транспортиране.
Деян Дянков