„В България липсва контрол на пътя през нощта при извършване на обществените превози на пътници и товари, което много често води до инциденти на пътя“. Това заяви пред БНР пътният експерт Диана Русинова.
По думите й причината е, че Автомобилната администрация не разполага с достатъчно служители, които да поемат и контрола на превозите през нощта.
Диана Русинова поясни, че спирането в крайпътни отбивки трябва да се случва само ако трябва да бъде отстранена повреда по колата. Возилото трябва да бъде сигнализирано с триъгълник, а пътниците в него – със светлоотразителни жилетки.
"През нощта, на практика, общественият превоз на пътници и товари няма никакъв контрол върху него, тъй като Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" няма служители, които да работят през нощта. Много често заради това се получава така, че се случват пътни инциденти именно с обществения превоз на пътници и товари през нощта. В случая инцидентът е тежък, защото пътят е изключително натоварен и тежък, с изключително интензивен трафик, на който водачите редовно нарушават правилата за движение. Вие ги наричате "крайпътни отбивки", аз ще кажа, че става дума за площадки за аварийно спиране, в които не се спира и да ги използвате като тоалетна, а се спира, единствено когато има някаква авария и съответно автомобилът се обозначава с триъгълник, а хората си слагат светлоотразителни жилетки", обясни експертът.
От Европейския център за транспортни политики вече са посетили мястото на инцидента, случил се тази нощ с румънския автобус на главния път Русе- Велико Търново, каза още Диана Русинова.